Switchbot BLE aansluiten

Goedemorgen,

Ik heb een switchbot BLE en die had ik aangesloten op mijn Homey Pro 2023. Echter ik heb hem in de garage nodig en dat haalt hij niet. De oplossing schijnt een Switchbot Hub te zijn. Die komt er aan. In de tussentijd heb ik de bot verwijderd bij apparaten en ik wil hem weer toevoegen. Maar de bot wordt niet gevonden door Homey. Wel via de Switchbot app zelf. De bot is gereset. Wat zou dat kunnen zijn?

En wellicht nog een additioneel vraag. Kan ik beter een Homey Bridge installeren in de garage of een switchbot hub?

Alvast bedankt, Frans

Een Homey bridge om Ble van de Pro 2023 mee uit te kunnen breiden, is (nog (lang)) niet mogelijk.
Verder is er voor de meeste apps een eigen topic, meestal wel in het Engels.
Dan bereik je het snelst de ontwikkelaar en andere SB gebruikers.
De linkjes vind je onderaan de app store app pagina.

Van wat ik gelezen heb is de Ble werking van de Pro 2023 nog niet erg stabiel. Blijven proberen dus, en weet dat wifi signalen Ble signalen kunnen verstoren.
Zet Homey eens tijdelijk ergens anders, en op een zijkant bijv. (want, Homey pro 2023 antennes zitten onderin het kastje)

Hoe dan, die draait toch op Homey?
Of heb je het nu over de smartphone app?

Voorzover ik weet heb je met de SB hub de wifi uitvoeringen van de apparaten nodig en werken de Ble uitvoeringen daar niet mee. Maar kan het mis hebben:


Ik had het nog nergens gevonden op fora (niet vinden van de bot). En het werkte prima op mijn oude pro. Alleen sinds ik de bot verwijderd heb op mijn early 2023 pro krijg ik hem niet meer aangemeld. Daarmee dacht ik dat het wellicht een Homey issue was en niet een Switchbot app issue.

De Switchbot app kan je installeren op de Homey. En daar lukt het dus niet mee. Maar als ik de Switchbot app op mijn iPhone installeer dan werkt het meteen. Dan is het dus de BLE verbinding tussen mijn telefoon en de bot die goed werkt. Ook dit deed mij vermoeden dat het te maken heeft met de Homey en niet de Switchbot app op de Pro 2023.

De switchbot app werkt echt prima met mijn gordijnen, met Homey 2023 is de BLE iets minder naar mijn idee, maar ik gebruik daarvoor gewoon een hub (ik heb de esp32 versie, maar een switchbot hub werkt ook (heb ik ook getest).

Ik heb eerder met een software/firmware update van switchbot ook issues gehad, uiteindelijk heb ik daarbij toen de gordijnen verwijderd uit m’n switchbot app en opnieuw toegevoegd in de app en vervolgens konden ze wel gevonden worden in Homey. Eventueel kan je dus ook nog even proberen of dat het probleem is.

tnx Chris,

Ik heb de app verwijderd op de Homey, ook op mijn telefoon. De hub mini en de bot geïnstalleerd op mijn telefoon (wifi op de heb mini aangezet).

De app op Homey opnieuw geïnstalleerd en als ik nu de Switcht Hub wil installeren dan redirect de Homey app je naar de SwitchBot website om daar in te loggen. Op zich logisch want het gaat met de Hub via de cloud. Echter als ik dan inlog met mijn Switchbot account dan geeft hij aan dat ik een verkeerd UID/PW combinatie gebruik. Terwijl het in de Switcht app zelf wel werkt en op de website ook…

Ik zal een post aanmaken in het app topic zoals Peter-kwa voorstelde.

Dat klinkt als een ander probleem inderdaad. heb je ook al geprobeerd (om te testen) of de BLE versie het nu wel doet (of je überhaupt het device kan vinden)?

De BOT (BLE) doet het nu in Homey.

1 Like

Top, dat is in ieder geval al goed nieuws, waarom de login niet werkt kan ik je helaas niet vertellen

Even voor de volledigheid zodat mensen kunnen leren. Je userid voor switchbot is caps sensitive als je via een third party portal inlogt…