Unmute Pioneer VSX receiver

hoi homey fans,

Ik wil graag middels een homey flow mijn radio aanzetten maar loop tegen het probleem aan dat soms de receiver op “mute” staat en we dus niets horen.

De volgende devices:
Homey Pro 2019
Pioneer VSX receiver 20 jaar oud (maar werkt geweldig)
Logitech Harmony Ultra
KPN DVR arcadyan kastje voor tv/radio

Ik heb een advanced flow gemaakt die het kpn kastje reset (deze blijft af en toe hangen en los ik dat probleem daarmee op) en verder automatisch de receiver aan zet, juiste uitgang en kpn kastje op de juiste zender zet.

Het volgende al geprobeerd op “Mute” te “UnMuten”:

  • volume up/down
  • uitgang wisselen

Als iemand een idee heeft hoe dit in een flow in te bouwen, heel graag!

Gr. Edo

Geen idee welke app je gebruikt maar in deze app Pioneer AVR zit een kaartje Unmute the volume.
App is voor VSX receivers.

In deze app https://homey.app/en-gb/app/nl.marcovantklooster.pioneer/Pioneer/ is een kaartje “Set mute” maar vaak kan je het kaartje ook omdraaien. Je moet dan op het kaartje klikken. En vasthouden

Hi Mike,

Dank voor het meedenken en snelle reactie. Als ik die app probeer te installeren krijg ik een foutmelding vanuit homey dat de ontwikkelaar de app eerst moet updaten en wordt dan niet geïnstalleerd. Dat werkt daarom helaas niet.

Dat is jammer.
Maar je hebt toch een Homey 2019, zo’n bolletje toch?
Daar zouden de apps nog gewoon op geïnstalleerd moeten kunnen worden.

Zelf even geprobeerd, deze kan ik wel installeren, die andere ook niet.

hi Mike, je hebt gelijk, die app werkt wel! Nu geinstalleerd, ik ga testen en laat je weten.

Dank je. Ik hoop dat die het doet.
Heb zelf geen Pioneer dus kan het niet proberen.

Hi Mike, helaas, de app geïnstalleerd maar wat de app ook zegt is dat de receiver een ip zou moeten krijgen, echter, de receiver heeft geen netwerk mogelijkheid deze zo aan te sluiten en wordt ook als model niet ondersteund.

Daarom is er bij de flows ook geen mogelijkheid nu gebruik te maken van deze app.

Zie je nog andere mogelijkheden?

Thx!

Als het niet werkt met deze app heb ik geen idee?
Maar werkt de versteker wel met een andere app of helemaal niet?
Als het dus wel werkt en je kan het kaartje “mute” gebruiken dan kan je soms door op het kaartje te klikken ook kiezen om het kaartje om te draaien, dus “unmute”.
Verdere Ideen heb ik niet meer.

Hi Mike,

Dank voor het meedenken. Ik kan via de app van Logitech de versterker bedienen met mute en unmute, maar de daadwerkelijke status weet ik niet en kan ik geen automatisering op los laten.

Als ik namelijk unmute gebruik en de versterker
Is niet gemute, dan is daarna de versterker wel gemute :wink:

Nogmaals dank in ieder geval!