Aan iedereen met een Unifi G4 doorbell pro.
Ik heb een unify deurbel G4 pro met vingerafdruk scanner. Met deze scanner kon ik altijd via vingerafdruk de voordeur en garagedeur openen.
In september van 2025 kon dit plotseling niet meer en heb ik contact gezocht met de app ontwikkelaar Monkeysoft. Deze stond mij vriendelijk te woord en constateerde dat de verbinding tussen de homey unifi app en unifi zelf was verbroken en heeft dit hersteld met een update van de homey unifi app. Ik was dik tevreden met deze oplossing en wij konden via deze weg ons huis weer in. Heel fijn ook voor de kids, want die hebben nog geen telefoon.
De afgelopen 2 weken merk ik wederom dat ik en mijn gezinsleden niet meer het huis in kunnen via de vingerafdruk. De deurbel registreert keurig de vingerafdruk en geeft een groen icoon als feedback + geluid, maar de deuren reageren niet.
Ik heb de app ontwikkelaar Monkeysoft gevraagd om hiernaar te kijken(en gerefereerd aan de fout in september), maar ik wordt ‘voor gratis ondersteuning’ verwezen naar dit platform en als ik sneller en persoonlijker geholpen wil worden dan krijg ik betaalde ondersteuning. En dat kost dan 25 euro exclusief btw per kwartier. Ja, u leest het goed. 25 euro per kwartier.
Mijn haren gingen rechtovereind staan toen ik dit las. Ik betaal honderden euro’s voor apparatuur die vervolgens niet werkt en dan mag ik als eindgebruiker betalen voor het falen van de software?
Ik snap heel goed dat iedereen geld wil verdienen en dat gun ik iedereen, maar het lijkt mij hier dat de app ontwikkelaar een dienst verleent aan Homey, zodat meer mensen dit apparaat gebruiken vanwege bepaalde compatibiliteit.
Wat zijn jullie ervaringen met de vingerafdrukscanner en deze app ontwikkelaar? Is dit de toekomst van Homey?