Twijfel tot aanschaf Homey

Beste forum leden,

Was hier al een tijdje als gast aan het meelezen, maar zit er over na te denken tot upgrading van mijn “nog” minimalistische smart-home (lees: ben nog beginner😉).

Op moment van schrijven bezit ik het volgende:

  • 3x google home mini
  • samsung tab A7 (2018)
  • 15 x philips hue lampen, verdeel over 4 ruimtes
  • harmony hub
  • nest V2 thermostaat
  • Samsung 4K smart curved tv
  • TP-link HS110 wifi smart plug monitor plug

Mijn bedoeling is uiteindelijk een optimale samenwerking van dit geheel, maar merk voorals nog wat beperkingen met GHmini, zoals de lampen aansturen tijdens kijken van een film of het luisteren van muziek.
Nu heb ik gelezen dat de GHmini is te koppelen aan de homey en dat er veel meer mogelijk is. Maar lees ook dat Homey zeer beperkt is in spraak aansturing, en dat je toch wel enige kennis in huis moet hebben om hier mee te werken.

Nu is mijn vraag: kan ik 1 Homey koppelen met 3 GHmini’s welke in 3 verschillende vertrekken staan (waarbij woonkamer het uitgangspunt is, gevolgd door keuken en slaapkamer) en zijn dan voor deze 3 vertrekken eigen triggers te maken welke via die combi Homey en 3 GHmini’s kunnen lopen. Als dat werkt lijkt me uitbreidingen zoals bijvoorbeeld een Ring videobel makkelijk aan te sturen via welke GHmini met Homey.

Wie oh wie kan mij op een “Homey voor Dummies” manier uitleggen of het kan wat ik wil en hoe ik dit kan doen.

Grt Remco

Ik heb geen ervaring met drie Google home mini’s en mis momenteel nog de kennis met name op het gebied van Google home. Zoals ik het heb gedaan, is koppelen Google home mini aan Homey. Volgens mij moest toen Homey op de Engelse taal staan. Weet niet of dat nog steeds moet en via ifttt heb ik dan Google geautomatiseerd. Bij ifttt is de trigger dat ik iets zeg met hè Google music on, waarna ik kan aangeven dat Homey dit of dat moet doen. Dit is echt zeer eenvoudig.

Wat betreft Homey. Het is zo iets als if this then that. Dus vb als ik op een knop druk, en het licht is nog niet aan, dan licht aan.

Je kunt zo ver gaan als je wilt, dus hou het eerst simpel en vind je het leuk dan kan je het steeds ingewikkelder maken.

Voorbeeld bij mij. In de garage gaan de lichten aan met sensoren, maar de sensoren reageerden ook op de kat. Dus sensoren iets anders hangen. = eenvoudig.

Nu heb ik via meerdere flows dit ondervangen en kunnen de sensoren op de gewenste plekken hangen.

Suc6 met je keuze.