TV geluid afspelen op sonos ikea symfonisk

Ik wil graag een LG smart tv met chromecast TV, en dan het geluid af laten spelen op de sonos Ikea symfonisk kan dit met homey ? Is er iemand die hier een flow voor weet of een andere oplossing?

Ik had al een tijdje geleden gevraagd of iemand ervaring had met geluid van een LG smart tv laten afspelen op sonos symfoniks van ikea .

Is dit überhaupt mogelijk een signaal geluid versturen van de Smart tv, ongeacht of deze nou een Devices lG, philips of welk merk dan ook is.

Zo nee heeft iemand hier uitleg bij ik wil het altijd graag begrijpen.

Of is het evt wel mogelijk met een Devices chromecast / google tv er tussen ?

En zo ja hoe maak ik dan de flow?

Vragen & hulp
Devices
:netherlands: Nederlands (Dutch)
Flows

Sommigen vinden Homey een “wonderapparaat”, maar Homey kan geen zaken regelen die normaal ook niet zouden kunnen worden uitgevoerd door de eigen techniek van een apparaat. Een losse Sonosspeaker kan geen geluid ontvangen van een tv oid, hoe zou een Homey dat dan moeten regelen?
Ga er maar vanuit dat dit onmogelijk is, ook voor Homey.

Dag egbert,

nee een wonder apparaat dat zeg ik ook niet. Al maakt het alles wel heel veel makkelijker! De vraag die ik stel is een vraag omdat ik niet zou weten waarom een telefoon met airplay, wel geluid via airplay kan afspelen op sonos symfonisk box en een LG tv in dit geval die ook over airplay beschikt dit niet door zou kunnen geven.

Wellicht kijk ik verkeerd en daar is volgens mij dit forum voor om dingen met elkaar te delen. 100 mensen weten meer als 1 immers dus een wonder apparaat nee, maar hij is absoluut een topper.

Weet je wat ook een topper is? Interpunctie :grin:

Helemaal gelijk, zondagochtend en zat op een raar toetsenbord te tikken en dan krijg je zoiets. Excuses al ander toetsenbord gezocht en aangepast en dat op zondagochtend :wink:

Ik denk dat je het met zoiets kan oplossen:

Tegenwoordig is niks meer onmogelijk

Nee niks is theoretisch onmogelijk, maar deze oplossing gaat hem niet worden. Aangezien de boxen al wifi boxen zijn en al verboden zijn met wifi en alleen een ethernet adapter nog aan boord hebben , dus alleen een lan aansluiting die past niet in dat kastje. Dit is eigenlijk voor echt “oude boxen” slimmer te maken.

ik ga verder met zoeken wellicht een nieuwe tv die uitkomt biedt of nieuwe surround set we kijken rustig verder en als ik eruit ben koppel ik.dat natuurlijk hier terug.

En mochten er nu anderen zijn die denken dat had ik.ook.dat probleem maar heb ik zo opgelost! Hoor het graag kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben…

De tv heeft wellicht de mogelijkheid om AirPlay te ontvangen maar zeker niet om te zenden. Dat is voorbehouden aan Apple devices.

conclusie het is gewoon onmogelijk om geluid van de tv af te spelen op deze symfonisk luidsprekers van ikea!

Wel streamen van muziek en dergelijke maar daar stopt het dan ook mee.

Wat mij betreft kan er een slotje :closed_lock_with_key: op dit topic