[TUTORIAL][PRO] Home Assistant integreren met Homey

Entiteiten en attributen.

Hallo,
Ik heb hulp nodig bij onderstaande, ik denk dat het wel moet lukken maar ik krijg het dus op mijn eentje niet voor elkaar. De hele opzet hier is om alles te integreren via HomeAssistant en géén gebruik te maken van de Homey Zigbee, waar ik geen vertrouwen meer in heb.

Er is nu een toestel geïntegreerd via Zigbee van mijn HomeAssistant. De entiteit zelf is beschikbaar via de Homey Assistant community-app in Homey. So far, so good.

Nu heeft deze entiteit in Home Assistant ook nog attributen. Zie afbeelding onder. Deze attributen zijn spijtig genoeg niet beschikbaar in Homey. Wanneer ik het toestel rechtstreeks, via Zigbee, op Homey aansluit, zijn deze attributen wél beschikbaar. Een indicatie dat deze dus inderdaad ook via Home assistant in Homey beschikbaar zouden moeten zijn.

Wie kan mij in Jip-en-Jannekestaal toelichten OF en HOE ik onderstaande attributen in Homey beschikbaar maak? Mijn eeuwige dank zal uw deel zijn!

De HomeAssistant Entiteit:

De attributen via HA ontwikkelaarshulpmiddelen
(Vooral geïnteresseerd in “load_power” en “voltage”):

De Entiteiten zoals vandaag in Homey beschikbaar :

De entiteiten zoals deze wél beschikbaar zijn via de Homey Integratie (Vermogen en Energie):

(Voor de puristen: HA gebruikt systematisch de termen “Vermogen” en “Energie” verkeerd. Vermogen is energie per tijdseenheid. En niet omgekeerd.)

Link to english version