[TUTORIAL][PRO] Home Assistant integreren met Homey Pro en v.v

Ah, top!
Ik weet niet in hoeverre automations gelijklopen met standaard flows.
Maar wie weet is er een soort converter tool van te maken. Het helpt i.i.g. om ‘af te kijken’ en er een automation van te bakken.

1 Like

Ga ik doen. En anders advanced flows via node red converteren :+1:t2:

Dank voor de hulp!

1 Like

Graag gedaan!
Node-Red… ja, zeer interessant, maar ik kan me er maar niet toe zetten om er in te duiken; Iedere keer als iets wil maken dan kom ik nergens en verdwaal ik online in “gezoek” naar hoe dit hoe dat.
Weet jij een goede “start vanaf nul” handleiding ergens?
Liefst tekst-only, geen filmpjes.

Deze converter gaat niet werken, Homey Flows en Home Assistant automations gebruiken een ander formaat. De JSON to YAML tool kan alleen van JSON in YAML omzetten, maar de YAML moet in een specifieke manier geschreven zijn om het in Home Assistant te laten werken.

Nee helaas, ben er ook nog naar op zoek. Enige wat ik kan vinden zijn filmpjes op YouTube.

Denk dat node red vooral lastig is in gebruik dat je heel veel opties hebt en per situatie alles op een andere manier kunt inrichten.

Denk dat het voor mij ook maar telkens een kwestie is van proberen tot iets werkt.

In node red kun je wel een node met debug in je flow zetten. Die geeft je al een beetje een richting wat er fout gaat. Misschien helpt dit voor je.

Zag het helaas. Ben nu maar handmatig alles aan het overschrijven.

Hoi Peter, is de bovenstaande installatie om Homey Pro met Home assistant te koppelen nog actueel? Ik wil Homey graag koppelen met Home Assistant zodat ik in Home Assistant de energie-verbruik kan monitoren. Is dat mogelijk met bovenstaande omschrijving?

Hoi LX,
Ja.

Kom hier maar een keer kijken. Doe veel met node red.

Als ik een custom device wil toevoegen krijg ik deze melding🤔. Iemand een idee hoe dit kan?

Nee, hier werkt het nog.
Homey Pro of SHS?
Via een al bestaand HA apparaat op Homey kun je de logs inzien:
-Onderhoud
-Probeer te repareren
-Application log

Je kunt tijdelijk deze opties nog aanvinken

Thnx! Ga er naar kijken. Heb een Pro 2019