Trigger op een vaste tijd om de 2 dagen

Kan het niet simpeler met b.v. “iedere 72 uur” ?

1 Like

@Ronny Hahaha, zo simpel!

1 Like

Mss mis ik iets, maar iedere 72u is toch hetzelfde als iedere 3 dagen :upside_down_face:?
En hij triggert dan niet om 18:00 uur, maar om 0:00 uur op de nieuwe datum als ik het goed heb.

1 Like

Die 00:00 uur is wel op te vangen in een flow maar is een 72 uur timer wel betrouwbaar.

Tja, als het erom gaat dat het precies om 18:00 altijd triggered, waarom gebruik je dan niet een Timer van de Chronograph app?
Op het moment dat je een timer start met 72 uur / 3 dagen, dan wordt berekend wanneer de timer zou moeten aflopen (oftewel, nu + 72 uur). Als je homey herstart, wordt de tijd herberekend op basis van de tijd dan en wanneer de timer zou moeten aflopen: het loopt dus altijd af 72 uur na het daadwerkelijk starten van de timer.

Dus op zich zou dat prima moeten werken met 3 dagen!

Gewoon om 18:05 de timer starten, als de timer niet loopt, met bijv. 72×60 =4320- 5 minuten is 4315 minuten.
Dan gaat de timer af na 3 dagen om 18:00.
Vervolgens (elke dag) om 18:05 start je, als de timer niet loopt, de timer met 4315 minuten.

Ik vindt persoonlijke dat jullie veel te moeilijk denken.

De flow die ik als voorbeeld heb gegeven werkt perfect. Zonder al die moeilijke berekeningen en extra apps etc.

:slight_smile:
Eens, ik had je voorbeeld gemist.

1 Like

Mij leek het een leuke hersenbreker te zijn. Ik weet nog altijd niet of het mogelijk is om enkel met datum tijd kaarten te werken. Persoonlijk Ben ik geneigd te denken van Niet.

Zonder variabelen kan een geldige reden zijn voor iemand. Ik houd ook dat lijstje zo Klein mogelijk voor oversight redenen.

1 Like

Volgens mij niet,
iedere 3 dagen triggert op 0u00 van de 3e, 6e 9e, … dag van de maand
iedere 4 uur triggert op 0u00 (?), 4u00, 8u00 van de dag… Iedere dag weer.
Maar welke dag heeft 72 uur?
De Flow die ik gemaakt had,
Iedere 72 uur heeft nog niet getriggert, en dat verwacht ik ook niet meer.
Nu in afwachting van Iedere 5 uur, iedere 23 uur en iedere 26 uur. Ik verwacht alleen de eerste twee daarvan.

Ik snap niet waarom geen variable gebruikt mag worden,
Iedere xx - uur/dag trigger bestaat niet op Homey (Service) alleen op Pro en met een variabele en wat tellen in de Flow kun je eenvoudig een Flow iedere dag om ieder tijdstip laten triggeren.
image

Wil je een keer een dag extra of minder inlassen verhoog/verlaag je gewoon de Variabele.
OOK beschikbaar op Homey (Service) met of zonder Bridge. (Subscription noodzakelijk!)

1 Like

Sorry, ik zie die reden niet. dat is angst voor iets als het zelf ongestructureerd opzetten… Dat doe je zelf.
zonder (Extra) Apps of HomeyScript wat je te lastig vindt snap ik al een beetje.

Jah, bij mij liep het na een tijdje Niet meer zo soepel scrollen door een waslijst aan variabelen. Maar ik had er toen ook best wel veel. Dus van daar probeer ik zelf nu wel variabelen te vermijden en gebruik ik ze enkel voor insights en voor algemene variabelen. Maar dat is een ander punt.

In ieder geval vond ik dit een leuke puzzel maar voor het kattenmedicijn reminder flow probleem zijn er wel Al wat goede suggesties denk ik zo :wink:

Interessant die test van iedere 72 uur van je dijker. Ik had iets anders verwacht van dat kaartje. Mss zou hier een check kunnen worden toegevoegd zodat mensen geen te hoge waarde kunnen selecteren

Uiteindelijk is er ook echt geen probleem met het toepassen van variabelen en dit is dan ook de manier waarop ik dergelijke flows zal opzetten.

Uiteindelijk heb ik zo wel meer inzicht gekregen in de ‘Datum & Tijd’ kaarten, hetgeen wat onder andere ook de insteek was van mijn vraag.

2 Likes