Timer in flow onderbreken of resetten

Ik heb een “dingetje” waar ik niet uitkom.

De situatie is als volgt:
we hebben een tv in de slaapkamer die niet met een eigen sleeptimer werkt. Hier heb ik nu een fibaro stekker tussen gezet.
Ik heb een flow gemaakt die 's nachts de tv uitzet, een uur nadat de stekker is aangezet.
So far, so good.

Nu wil het gebeuren dat we na een uur nog niet slapen en nog even verder willen kijken. Alleen schakelt de tv en mediabox uit na een uur, moeten we de boel weer opstarten, terugzoeken waar we gebleven waren in een serie… enfin, je snap al dat we dat niet fijn vinden.

Kan ik “iets” maken waarmee ik de timeout van een uur verleng? Ik heb de indruk dat als deze eenmaal gestart is, ik hem niet meer kan onderbreken.

Ik denk aan een schakelaar, een bewegingssensor oid waarmee de tijd nog even verlengd wordt, of de flow tijdelijk onderbroken wordt… zoiets?

Of denk ik gewoon te moeilijk en is er een eenvoudigere manier voor?

Hope to hear from you :slight_smile:

Al gekeken naar chronograph app? Dan kun je een timer zetten. Als timer is afgelopen dan zet TV uit.

Dan kun je in een andere flow andere acties instellen om de timer te vervangen voor een nieuwe tijd. Dat kan op beweging. Of als er een op een (digitale) knop gedrukt wordt of wat je ook wil.

Of je moet het het kaartje ALS slaapkamer inactief is voor 60 minuten dan… daar valt ook de bewegingsmelder onder.

Ik gebruik een Aeotec Nanomote Quad op het nachtkastje om verschillende dingen te schakelen.

Of, maak gebruik van een push notificatie met bevestiging.

Je kunt dan negeren, dan laat je de tv uit gaan. Of wel reageren en dan blijft de tv aan. Stuur deze push na 50 minuten en als er niet wordt gereageerd laat je 10 later de tv uitschakelen.

Top jongens, dank je wel voor de info. Ik ga er mee aan de slag…

Ik zit met een vergelijkbaar iets. Voor de TV in de slaapkamer heb ik hetzelfde, maar ik heb er niet zo’n problemen mee de TV weer even aan te zetten.

Op het koffiezetapparaat heb ik ook een timer. Maar daar heeft de WAF soms zwaar onder te lijden! Ik sta op, zet koffie en drink deze op. Mijn vrouw staat een uurtje later op en zet ook koffie. Na een tijdje is het apparaat 1,5 uur geleden voor het eerst aan gegaan en gaat dus uit.

Ik ben dus ook op zoek naar een manier om die timer te resetten.

Ik heb voor nu maar even de bevestiging toegevoegd. Dat ik tik op “Ja” en dan gaat ie pas uit.