Tijdlijn notificatie met een variabele waarde

Hallo,

Ik heb meerdere flows draaien waarbij de zelfde acties getriggerd worden maar met meerdere triggers.
Voorbeeld:
Als er iemand thuis komt en het is donker moet de verlichting een bepaalde stand gaan branden.
Maar deze bepaalde stand wordt ook getriggerd als het donker wordt buiten en er iemand thuis is.

Ander voorbeeld:
Als het gaat regenen en het zonnescherm is omlaag, dan moet hij omhoog.
Als het na zonsondergang is moet het zonnescherm ook omhoog gaan.

Om het enigzins overzichtelijk te houden heb ik diverse triggers aan een bepaalde actie gekoppeld.

Als zo’n actie getriggerd word zou ik graag een tijdlijn notificatie willen met waarom deze actie getriggerd is. Nu krijg ik alleen de notificatie: Zonnescherm dicht gegaan omdat het gaat regenen of omdat het donker is.

Ik zou graag weten waarom het zonnescherm is dicht gegaan.

Wat is hier de handigste manier voor? Ik zou natuurlijk voor elke actie een nieuwe flow kunnen maken. Maar dan wordt het niet overzichtelijk.

Een mogelijkheid is:Maak een tekstvariabele “reden”. Vul die tekstvariabele met de juiste reden na de trigger, voor de ANY, en gebruik die tekstvariabele in je tijdlijn notificatie “Zonnescherm dichtgegaan omdat “ + [reden].

Deze tekstvariabele kun je eventueel hergebruiken in meerdere flows, als je zeker weet dat ze niet tegelijk draaien (of accepteert dat dit eens door elkaar heen loopt).

Bedankt voor je reactie, opzich is dit een goed uitgangspunt. Op deze manier had ik er nog niet aan gedacht. Ik heb voor nu een aantal tekstvariabele aangemaakt welke bij een bepaalde flow horen.

1 Like