Tibber een uur voor de laagste prijs notificatie

Ik heb een Tibber dynamisch contract en wil graag een uur voor de laagste prijs een notificatie krijgen.
Het lukt mij wel als de laagste prijs start een notificatie te krijgen maar niet een uur daar voor.
Heeft Tibber daar een kaart voor of is er een andere manier?

1 Like

Kan met deze kaart wel? Bij “hours” vul je dan 2 of 3 in.

Check ook de Power by the Hour app eens, bomvol mogelijkheden!

2 Likes

Peter bedankt voor je reactie, deze kaart had ik al in gebruik en ingesteld op 24uur. geeft keurig aan op het moment wanneer de laagste prijs is maar niet een uur van te voren.
Ik heb hem nu op 3uur ingesteld om te kijken wat er dan gebeurd.

Idd, als trigger voor het goedkoopste uur heb je niets aan de ‘24 uur’ kaart, wel als informatie voorziening.

Als het goedkoopste uur in de komende 2 of 3 uur valt, zou die kaart dus één of twee uur eerder moeten triggeren is de theorie :wink:

Via Zonneplan krijg ik de uurprijzen voor de volgende dag uiterlijk rond 16u binnen. Ik weet op dat moment dus al het goedkoopste uur voor ‘morgen’.

Dat getal zou je in een variabele kunnen opslaan, en deze vervolgens met een logica kaart vergelijken met het uur van de tijd, en zo kun je dingen, een uur voordat het goedkoopste uur ingaat, laten triggeren:

Peter bedankt, ik ga hier mee aan de slag. ik ben nog niet bekend met logic dus nog even studeren hoe het werkt.

1 Like

Op support.homey.app even zoeken naar ‘logica’ geeft ook handige info!