Teller maken

Goedemiddag,

ik ben alle een tijdje aan het uitvogelen hoe ik nou een teller kan maken die
gewoon in een tegel een getal laat zien.

met logic kan je natuurlijk alle berekeningetjes maken
en met een virtual device heb ik ook al het een en ander geprobeerd maar nog niet met het gewenste resultaat. aan de thermostaat zit een limiet en aan bij vermogen en kwh neemt homey het mee in het actuele stroom verbruik…

Eigenlijk is het gewoon heel simpel wat ik wil.
bijvoorbeeld bij een stroompiek van het koffiezet apparaat zet koffiekopje +1 en dan laat de tegel uit eindelijk die dag zien hoeveel koffie er gedronken is :grin:

Groetjes B

Je kan een virtueel device aanmaken en daar de waarde in zetten.
Deze waarde kan je tonen in de tegel.

welke virtueel device moet ik hier voor gebruiken ?

Een apparaat sensor en dan kan je daar diverse eigenschappen kiezen. Deze eigenschappen kan je vullen vanuit je flow.
bij sensor zet je dan de sensor zoals die te vinden is in de developer tools.
Ik heb een sensor met regen eigenschap gemaakt en die vul je dan in een flow de sensor “meter_rain” en betreffende waarde.

in principe is dit wel de oplossing maar al die tegels hebben al een meegegeven waarde
bij de regen sensor staat bij de tegel alles in MM. Alleen thermostaat niet maar die kan je weer niet een groot getal mee geven…

er is niet gewoon een leeg virtueel device die simpel getallen doorgeeft.

Ik heb hier een tegel in gebruik en die laat het hoogste geleverde vermogen, van de zonnepanelen, van de dag zien als W.
Dat wil je dus niet, maar ik kan bij de status indicator ook kiezen voor “Geen”.
Dan staat er dus alleen een getal. Zonder W er achter.
Alleen nu staat er dus niks, geen idee of het overdag wel wat laat zien.

Edit: Vandaag even gekeken en zodra ik zeg “Geen” dan verdrijnt ook de hoogste opbrengst van de tegel.
Als ik de "W " weer selecteer dan is de hoogste opbrengst ook weer terug.

@Mike1233
Zou jij die flows willen delen? Ik schrijf de laatste opwekking cijfers naar een variabele en vergelijk die met de vorige. Op die manier lees ik “het record”. Benieuwd hoe ij het hebt opgelost!

@Eternity
Ik heb 2 variabelen gemaakt die ik gebruik en de waarden naartoe laat schrijven.
Ik had Homey nog niet zo lang en was er niet zo heel handig in maar dit werkte voor mij.
Kan waarschijnlijk een stuk makkelijker.

1 Like

Hii Mike,

dus eigenlijk zie je t als nog alleen met W er achter haha

@joobz94 Inderdaad. Als ik de W weglaat laat hij ook geen waarde meer zien.
Stel ik de W weer in dan staat het er weer.
Wel jammer eigenlijk. Als je een teller wilt.