Ik dacht dat het idee van een Homey is dat je niet allerlei ‘bridges’ nodig hebt maar dat je de devices rechtskreeks aan Homey Pro kunt koppelen. Nu heb ik een Tapo T315 sensor gekocht. Maar ik krijg deze niet gekoppeld. Weet iemand hoe ik dit doe zonder de Tapo bridge.
Hey Leo, Tapo gebruikt een eigen protocol op 868 MHz voor hun producten. Helaas heb je voor deze apparaten altijd een Tapo Bridge nodig. Bovendien is deze bridge op dit moment niet toegankelijk via de API die TP-Link aanbiedt. Daardoor is er momenteel geen manier om de Tapo T315 met Homey te koppelen.
Hoi Doekse, bedankt voor je snelle reaktie. Maar dat is wel vreemd want ze prijzen deze sensor juist aan want dan zou je daar ook andere apparaten mee kunnen bedienen/automatiseren.
Wie beveelt deze sensor aan? Als TP-Link dat doet, bedoelen ze waarschijnlijk dat de sensor gebruikt kan worden met andere apparaten binnen het Tapo-ecosysteem. Iets met “Wij van WC-eend …”
Wat ik je kan adviseren is om eens te kijken naar onze Best Buy Guides, alle apparaten die je daar zult vinden werken samen met Homey