Ta bort Zigbee

Helt plötsligt slutade 2 av mina vÀggströmbrytare att kommunicera med Homey.
Det stĂ„r bara “Device Unavilable”
Har försökt att ta bort dem och lÀgga dem pÄ nytt men gav upp till slut.
NÀr jag tar bort dem sÄ stÄr det pÄ den ena att jag skall sötta den i pair mode nÀr jag tar bort den, vilket hjÀlper ingenting.
Den andra sÀger nÄgot om att could_not_find_zigbee_shepherd.
NÄgon som har nÄgra förslag?

Jag vet inte vad just ditt problem Àr men det gÄr att ta bort enheter om du loggar in pÄ http://developer.athom.com/tools/devices
LÀngs upp till höger har varje en soptunna du kan klicka pÄ.

Skall testa. Inte gjort nÄgra djupdykning just dÀr. Tydligen skulle man kunna lÀgga till en IR device den vÀgen eftersom Athom togit bort IR funktionen i nain, men lyckades aldrig kunna skapa IR sÀndare.
Varit nÄtt galet med xiaomi brytare förr har jag lÀst. Alt började ned att jag la till en ny 2-vÀgs brytare.

Testade idag men pÄ just dem 2 enheter finns ingen papperskorg .sÄ dem verkar va borta men endÄ Àr kvar.
SÄ kanske testa lÀgga till dem pÄ nytt men finns risk att dem ocksÄ kommer krascha sÄ har jag till slut massa brytare som inte fungerar

Har du testat att stÀnga av strömmen i en kvart?

I Homey eller i kontakterna
?

Homey

Den lör 25 maj 2019 12:07Andreas Jurkian via Homey Community Forum athom@discoursemail.com skrev:

Nej men testar :blush:

StÀngde ner i 40min och det Àr samma fel samt samma error nÀr jag försöker ta bort den via appen.
Lustigt att den tredje brytaren fungerar som den skall.
Kanske nÄgot med xiaomi appen