Styring av Defa motor / kupevarmer

Tenkte bare å fortelle om et lite prosjekt jeg har hatt gående. Jeg har installert Defa lader (Multicharger 1205R Flex), kupevarmer og motorvarmer i bilen nå i vinter. Istedenfor Defa SmartStart, BT-styring eller noe annet fancy fra Defa tenkte jeg det var bedre å styre den med Homey. Den åpenbare ulempen er at styringen da bare vil funke hjemme, men jeg har ikke mulighet for å koble til strøm på jobben uansett.

Jeg puttet en Fibaro Smart Implant inn i en liten boks sammen med en vender med tre stillinger. Denne boksen ligger sammen med laderen ute i bilen. Så bruker jeg den digitale utgangen på Smart Implant til å styre releet i laderen. Dette releet styrer motor- og kupevarmerne. Ergo kan jeg på den måten lade hele natta, samtidig som jeg kan slå på varmen avhengig av temperaturen ute. Venderen bruker jeg til å velge om Smart Implant skal styre releet, eller om jeg skal kjøre varmerne hele tiden mens laderen går, eller slå varmerne helt av.

Om det har interesse så kan jeg bidra med mer detaljer om noen andre tenker å gjøre noe tilsvarende.