Stroomverbruik: database met waarden?

Ik wilde onlangs werk maken om alle apparaten/lampen te voorzien van actief en passief stroomverbruik in de homey app. Maar het opzoeken van alle lampen en types en dan ook nog het verbruik vinden is best een opgave.

Is het niet handig om dat hier te verzamelen? Bijvoorbeeld zo:

Platform: Philips Hue
Apparaat: Hue ambiance spot (LTW013)
Verbruik aan (maximaal): 9,5 W
Verbruik uit: 0,5 W

2 Likes

Terwijl dit best een goed idee is, lijkt het me lastig dit overzichtelijk te houden aangezien er duizenden apparaten zijn met elk hun eigen verbruik.
Alleen de hue app (zonder bridge) heeft al 100+ lampen, en ze zijn nog niet eens allemaal ondersteund.

I know. Dat maakt het misschien ook lastig. Aan de andere kant, als je de informatie al in je Homey App hebt dan is het een kleine moeite. Als je, zoals ik, het type nummer vermeld kunnen mensen snel zoeken! Dus overzicht is dan niet nodig.
Of ik, als TS, kan een tabelletje maken van de gegeven informatie.

Ik denk dat de opgave van stroomverbruik een lastige is. Het stand-by verbruik is de enige vaste waarde. Verder is het verbruik afhankelijk van de kleurtemperatuur, de helderheid en de kleur van iedere aangestuurde LED. Wanneer je dan oom nog rekening wil gaan houden met ambient verlichting dan lijkt mij dat dit enkel te doen is wanneer Hue zelf deze gegevens meestuurt tijdens gebruik.
Ik heb even een tabelletje opgezocht om een indruk te geven van de complexiteit.