Stöd för dimbara pluggar?

Hej, jag söker efter dimbara pluggar som stödjs av Homey. Ett exempel på en intressant produkt är Z-Wave-pluggen NEXA AD-147 som fn inte verkar stödjas. Kanske stöd kommer? Finns andra lösningar? Mvh Henrik

flyttade till svenska

1 Like

AD-147 är en Everspring som Nexa säljer under sitt varumärke i Sverige. Du kan lägga in den med https://apps.athom.com/app/com.everspring
Jag har gjort så med andra Nexa men inte just denna.

Grymt bra! Tack för snabb hjälp!

Av nyfikenhet - finns andra förslag på dimbara pluggar som funkar med Homey?

Hej igen, nu har jag köpt och försökt installera Nexa AD-147 genom att ange Everspring AD 417. Tyvärr så gick det inte. Är detta något Homey kan fixa tro?


Andra har fått in den men det kan vara så att du måste installera beta-versionen av Everspring-appen. Vad du kan göra mer är att försöka resetta pluggen och inkludera den igen eller att starta om Homey innan du försöker igen.

Jag försökte installera betan. Men får meddelandet att appen inte är kompatibel med min Homey. Såg även en review på betan som också verkar ha problem med AD 147.
13

Lyckades nu installera betan via datorn. Väntade en stund och startade om mobilappen. Jag lyckades sedan installera AD 147 pluggen!! Yeaay :slight_smile:

Stort tack för hjälpen Morgan!!!

:smile:

Du kan hitta fler vänner här (om du inte gjort det redan):

1 Like

Hej, hänger på tråden.

Har en AD147 som jag fått in i Homey. Fungerar att styra den.
Vill ju ha in den i Google Home men Google hittar inte den.

Någon som lyckats eller har tips?

Mvh