Squeezebox

Hei,

Siden vi har et norsk forum her, tenkte jeg å bidra med litt trafikk.

Jeg har akkurat flyttet z-wave enhetene mine fra Vera lite til Homey. Det gikk forbausende lett i de fleste tilfeller. Men det er en sensor som ikke har støtte i Homey, det kan jeg leve med.

Jeg har også noen Squeezebox spillere. Disse koblet jeg aldri mot Vera, men tenkte jeg skulle prøve det nå. Men akk, appen for Squeezebox funker ikke. Den ser ut til å mangle oppdatering til siste api, jeg fant ei liste over Apper som ikke funket i Homey 5.0, nå har vi 7.1…

Er det noen av dere som vet noe om dette? Noen som evt er interessert i å prøve å gjøre noe med det?

Jeg er programmerer av fag, men vet ikke helt om jeg ønsker å ta på meg jobben. Jeg tror kanskje jeg heller skal bruke fritida til andre ting :blush:

Jeg har også et par andre spørsmål, dem tar jeg i egne tråder en annen gang.

Hilsen Anders

Hei. Jeg brukte appen for squeeze frem til oppgraderingen hvor den nå ikke støttes lenger. Tror ikke noen oppdaterer den. Jeg kunne sikkert også gjort det selv, men har for tiden altfor mye annet. Jeg endte med å bare kjøre noen http kall for å styre volumet, som var det jeg trengte mest her.

Fint at du svarer! Vi må jo prøve å få litt trafikk i den norske delen.
Jeg lagde meg en github-konto i dag og fant fram prosjektet med squeeze appen, men har ikke sett noe på det enda. Det er mange nye ting å lære for meg, jeg jobber mest i C++ på Windows nå for tida. Men tenker at det kan være fint å lære noe nytt for en tilårskommen sw-utvikler.
Ferien min begynte i dag. Kanskje jeg bruker noen ferietimer på dette.

Jeg kommer sikkert også langt med noen enkle kommandoer rett til LMS serveren. Har du et eksempel du kan dele? Tenker helst på hvordan du integrerer det i en Flow. Kan sikkert lese meg til det, men hvis du gidder å dele noe så får jeg en flying start :blush:
Takk!
Anders

Her er et GET kall mot squeezebox serveren for å endre volumet på en spesifikk spiller. Spilleren identifiseres med MAC:

Supert! Akkurat hva jeg trengte. Det er ikke så rare greiene jeg skal gjøre, så dette duger.
Nå kan jeg slå av radioen på nattbordet ved behov og starte / stoppe min hjemmelagde spiller i verkstedet når den like hjemmelagde forsterkeren slås på / av.

Jeg ser at guruen mherger på Sqeezeboxforumet anbefaler “I’d recommend using json/rpc rather than the legacy status.html”, men jeg tenker dette er bra nok så langt.

Takk!