Newbie met problemen

Hoi,

Sinds gisteren heb ik een Homey. Ik ben overgestapt van HomeWizard. Ik loop tegen een aantal dingen aan wat mij toch wat tegenvalt. Wie weet kan iemand mij helpen. Anders stuur ik hem terug. Bij diverse Sonos boxen staat een uitroepteken (Apparaat niet beschikbaar). Terwijl ze in de Sonos-App wel beschikbaar zijn. Voor de besturing van Sonos, wisselen van Tune-in station, Spotify, moet ik toch nog de Sonos-App gebruiken. Mijn alarm, Verisure, krijg ik niet geconfigureerd op de Homey. Ik krijg mijn temperatuur sensors van Smartwares niet aangemeld op de Homey. Regelmatig krijg ik een rode foutmelding of ‘Een onbekende fout is opgetreden’ in de App, terwijl mijn wifi-bereik goed is. De App is alleen voor iPhone, er is geen App voor de iPad. Er kan veel volgens mij met de Homey, maarik ben nog niet overtuigd. Wie helpt mij verder?

1 Like

Welkom!

Als ik naar de officiele app kijk zie ik dat er veel ontevreden mensen zijn. Misschien dat informatie in dit topic je kan helpen?

Als ik naar dit topic kijk dan zie ik dat je helaas de apparaten nog niet kunt koppelen met Homey. De temperatuur sensoren die je wil koppelen staan deze in de lijst van apparaten bij deze app?

Lijkt erop dat deze, door de community ontwikkelde app, niet meer goed werkt.

Beste Jeroen,

Bedankt voor je snelle antwoord, maar hier word ik niet echt blij van.

Ik ben een jaar geleden ook overgestapt van de homewizard en ben eigenlijk best tevreden. De 433 apparaten zijn goed te koppelen, de smartwares inderdaad niet. Wanneer je investeert in compatible apparaten zal je zien dat je echt veel meer kan programmeren en onderling koppelen dan met de homewizard. Ik wil niet meer terug.
Bovendien kan je zelfs de homewizard koppelen aan de homey en op die manier veel van je apparaten blijven gebruiken.

Ik ben recent ook overgestapt… en al Mn smartwares apparaten passen niet op Homey… balen natuurlijk maar ik kwam erachter (via dit forum) dat HW is opgekocht door smartwares. De nieuwe functionaliteiten van HW (toch al beperkt de laatste tijd) zijn uitsluitend Smartwares. De multi-hub die HW ooit pretendeerde te zijn is niet meer. Het is een dedicated systeem aant worden.

Er is een goeie HomeWizard app die je Homey met de meeste HW apparaten laat communiceren. En je kunt met HTTP get veel statussen uitwisselen.

Ik heb de meeste smartwares sensoren vervangen door xiaomi devices (goedkoper en betrouwbaarder) ik lees Mn heatlink en Mn rookmelders nog uit via de HW app.

Grote voordeel van de Homey vind ik de veelheid aan producten die gekoppeld kunnen worden.
De stembediening HomeKit en Siri (of Google) en last but bot least… de community… ik ben een vreselijke newbie en had nog nooit van Json gehoord de meeste opstartproblemen zijn opgelost door vragen te stellen in deze community…

Ik ga niet meer terug, maar ja dat blijft een persoonlijke afweging natuurlijk …

2 Likes

Bedankt voor je bericht. Ondertussen heb ik mijn alarm aan de praat via Homey. Ik begin een beetje tevreden te worden. Mijn HW staat inmiddels uit en ga verder puzzelen. Ik ben nog op zoek op knoppen aan te maken in de app om flows vanuit de app te starten (bijvoorbeeld TV kijken). Hoe stuur jij je Honey met Siri aan?

2 Likes

Met de HomeKit app of de Homeykit app… (ff zoeken in de homey apps…is echt fluitje van n cent. Als je alles goed ingedeeld hebt wordt apple’ HomeKit (mijn woning) een soort kopie van de Homey app… je kunt alles met knoppen bedienen en als je daar geen zin in hebt roep je gewoon tegen Siri dat ze alle lampen beneden uit moet doen en de verwarming op 18 moet zetten…

Super cool vind ik, eentje nerdie wel maar ik gebruik Siri voor heel veel dingen… maakt Mn leven gemakkelijk

Die knop om n flow te starten is ook easy… voeg een device to van t merk Homey… de virtual button… vervolgens bouw je een flow die start zodra die ‘ virtual button is pressed’

Beste Menne,

Bij het merk Homey zie ik geen virtual button staan. Ik zie alleen Infrarood, Z-wave & ZigBee staan. Wat doe ik verkeerd?

Dit moet je nog even aanzetten in settings/experiments

1 Like

kijk @Kevin_van_Westbroek zie hier het Forum in optima forma… Ik heb dat kennelijk aanstaan zonder het te weten…

Thx @Rocodamelshekima weer wat geleerd

2 Likes

Prima, vanavond verder testen. Fantastisch dit forum, snel antwoord. @Menne_Talsma Waar heb jij de xiaomi temperatuur sensors gekocht en welk type?

Kijk ook even hier voor een tutorial om via Siri Shortcuts flows te activeren. Dit kan dan óf via een widget op je iPhone of spraakgestuurd via Siri.

Voor mij was dat dé tegemoetkoming voor de verwijderde spraakbesturing van de Homey 2019

Bedankt voor alle antwoorden. Ik ben een stuk verder nu. Ik zal nieuwe topics starten voor de overige vragen.

Mijn temperatuursensors zijn nog van Smartwares. Die lees ik (nog) uit via HTTP-get en/of via de Homey-HomeWizard app.

Ik heb inmiddels wel deursensors van Xiaomi (zigbee) die heb ik gekocht bij robbshop.nl uit Oss. (@Rocodamelshekima
Geen idee of ik een winkel mag noemen in dit forum)

Groet
Menne

Jij wel :wink:

@Menne_Talsma Hoe lees jij je sensoren dan uit met HTTP-get?

Ali express of banggood zijn een stuk goedkoper als je op zoek gaat naar Xiaomi sensoren…!

Met de Homewizard?
Heeft iemand al eens een leuke tutorial voor gemaakt :wink:

@Rocodamelshekima De homewizard heb ik vandaag opgestuurd voor de geld-terug-actie.

Oeps!