Sinds enige tijd werkt de spatietoets niet meer in mijn HomeyScript editor. Bij intikken (en ingedrukt houden) van de spatietoets verschijnt een grab-handje. Bij ingedrukt houden van de linkermuisknop kan ik wel een spatie invoegen op de plaats van de cursor. Verschillende fora geven oplossingen in de richting van graphics-accellerator settings in Chrome of toetscombinaties die de editor uit een lock-toestand zouden moeten halen, maar niets werkt bij mij (heb een Surface Pro11 met SnapdragonXelite en de meest recente Chrome versie). Iemand enig idee?
Dat is een vervelende situatie ![]()
Mogelijk zijn de volgende vragen al getest, maar kon het niet zo uit je post halen:
- Werkt de spatiebalk wel normaal in andere applicaties ?
- Wat als je een incognito venster gebruikt ?
- Wat als je een andere browser (tijdelijk) probeert ?
- Heb je bepaalde extensies in Chrome draaien die je mogelijk even uit kan zetten om te kijken of dat het probleem veroorzaakt?
Ik heb wat dingen geprobeerd met Chrome en de Homeyscript editor, maar krijg het (nog) niet voor elkaar om dezelfde situatie voor elkaar te krijgen.
Ik heb hetzelfde al een tijdje, was het alleen vergeten dat ik het nog wou uitzoeken, en dan aan Athom door te geven.
Het is een WebGUI foutje, aangezien het grabbie handje feature (om het canvas te kunnen bewegen met je muis, en spatie vast te houden) ook word geactiveerd terwijl het “code edit popup” open is (onderandere).
De div in kwestie:
<div data-overlay-container="true"><div class="css-1i2deeu eqocy1p1"><div data-style-cursor="grab" class="css-1jn4ltk eqocy1p0" style="--cursor-x: ###px; --cursor-y: ###px;"></div></div></div>
Ik zal het raport ook door sturen naar Athom, en dat zou jij ook moeten doen, hoe meer mensen het melden, hoe sneller het opgelost kan worden/het probleem gevonden kan worden.
Aangezien het dus blijkbaar vrij specifiek is, en niet iedereen het heeft.
Mij huidige specs (maar ik heb het dus al een flinke tijd, iets als in aantal maanden):
Laptop with Windows 11 (25H2)
Chrome v152.0.7977.76 (even with all extensions disabled)
WebApp v1.18.5
Homey v13.5.0-rc.4 (though already way before this I had it)
Homey Web App Changelog | Homey
Dit zou weer moeten werken. Helaas al sinds maart erin geslopen als issue. Ik schaam me een beetje dat het zolang heeft geduurd maar ik hoorde hier pas vandaag het eerst van via @Caseda.
Het kan zijn dat je de browser nog een extra keer moet refreshen vanwege browser cache.
Dag Jeroen,
Dank voor de feedback; het probleem lijkt nu inderdaad opgelost, ik kan weer spaties typen in de editor.
Groet,
Hans