Spatie achter variabelen in (Standaard) Flows in mobiele app

Hi!

Sinds een tijdje word er een spatie achter elke variabele geplaatst. Of deze nou van ‘Logic’ komt of variabeles uit andere apps.

Stel de variabele $temperatuur is “26.3”. Bij het schrijven van deze variabele naar bijvoorbeeld de tijdlijn zie je "26.3 ". Dus met een spatie aan het einde. Dit is pas sinds een aantal dagen het geval.

Dit geeft problemen met bijvoorbeeld de app PipUp, waarmee je berichten op je AndroidTV kan laten verschijnen. Deze worden gestuurd naar een IP-adres (bv. “192.168.1.100”). Dit adres heb ik in een variabele (Logic) gezet. Met de spatie erbij probeerd de app het te sturen naar "192.168.1.100 ". Dat werkt natuurlijk niet.

Ook bij bijvoorbeeld het wegschrijven naar de tijdlijn (“De huidige temperatuur is $temperatuur.”) komt de spatie er te staan (“De huidige temperatuur is 26,3 .”). Het probleem zit dus niet in de Logic variabelen, maar in überhaupt in het omzetten van alle variabelen.

Zie evt afbeeldingen.

Zijn er meer mensen met dit probleem (is het reproduceerbaar), is het een bekend issue, is er een bekende oplossing voor of is it just me? :slight_smile:


De flow


De tijdlijn

1 Like

*Steekt hand op

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Nee, ik heb dit probleem niet, er zal dus echt wel een spatie staan tussen de tag en je eind bracket.
Als ik goed kijk naar je flow kaart zit er ook echt een spatie achter.
screenie
Zie ook de selectie van de onderste kaart, dat is de afstand die jij nu ook hebt in jouw screenshot, en kan daar een spatie selecteren.

Ook van al mijn huidige flows zit er niet opeens een spatie achter.

Het is enkel het geval in de standaard flow editor van de mobiele app (@Caseda ), en is al zo sinds ik Homey gebruik (09-2020).
Onderstaande heb ik zojuist getest, er zitten echt geen spaties voor of achter de tags:

1 Like

Lijkt dus een bug te zijn. Dankjewel!

Voor mijn beeldvorming: je hebt het over standaard flows. Weet jij toevallig of het in Advanced Flows wel werkt?

Ja daar gaat het wel goed, zoals @caseda hierboven uitgelegd heeft :wink:
In de web app standaard flow editor gaat het ook goed.

Het betreft enkel de flow editor in de mobiele app.

.
NB: Zou je het topic titel even in het Nederlands willen zetten?

1 Like

Heb de titel even aangepast! Het is mijn eerste keer op het forum, excuus! Zie nu dat er inderdaad een eigen Nederlandstalige sub is.

Meteen een bugreport bij Homey ingediend. Mocht hier een update op komen zal ik deze hier vermelden.

Edit 12-08: nog niet bekend bij de Homey devs, naar hen doorgestuurd

Geen probleem, dank je.
Ik heb volgens mij eerder gelezen over deze bug, maar kan t niet terugvinden. Mij stoort het (nog) niet, en als ik ergens een probleem heb met die spatie, dan edit ik de flow even in de web app om de spatie eruit te halen :wink: Een workaround, dat wel.