Goedenavond,
ik heb een aantal soundboard bestanden gemaakt die meldingen geven van verschillende zaken in huis. Nu loop ik tegen het probleem aan dat als ik zo’n melding op meerdere boxen wil afspelen, dit niet gelijk loopt. Het gaat rondzingen of start achter elkaar aan. Heeft iemand een idee hoe ik er toch voor kan zorgen dat het bestand op meerdere boxen tegelijkertijd afspeelt? Ik gebruik het soundboard kaartje van de Sonos app. Ben heel benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft!
groeten Benny
Als het goed is gaat het beter als je via Sonos speakergroepen aanmaakt, en de meldingen dan via zo’n specifieke speakergroep afspeelt.
Hi Peter,
voor zover mij bekend, zijn die groepen niet zichtbaar in Homey en kan ik zo ook niet als zodanig aansturen. Of heb ik dat mis?
groeten Benny
Je kunt ruimtes groeperen via homey. En als je dan geluid afspeelt op de hoofdruimte van die groep, wordt het overal in de groep tegelijk afgespeeld.
Het klopt dat je de groepen niet ziet zoals in de Sonos app.
Wat je kan doen is in de flow bijvoorbeeld zeggen “Speaker 1 sluit aan bij de groep Speaker 2” en dan de volgende actie is “speel soundboard bestand op Speaker 2” .
Afhankelijk of je dat wilt kan je daarna weer zeggen dat Speaker 1 de groep weer moet verlaten.
Daarnaast raad ik aan om de actie “vertragen” te gebruiken in de de stap na het groeperen van de speakers. Dit geeft homey de tijd om de speakers te koppelen en is de kans kleiner dat hij nog bezig is en je dus het geluid alsnog op 1 speaker eerst hoor.
Het verschil tussen een ‘groep’ in de Sonos eigen app en de Sonos Homey apps, probeerde ik uit te leggen in mijn eerdere post aan jou: Kan ineens geen sonos boxen meer groeperen - #6 by SunBeech
.
Zelfde term, iets ander principe. De groepeeractie in Homey is wel nodig om geluid synchroon te laten lopen over de verschillende Sonos-systemen.
Ik heb al een andere oplossing gevonden door het via een URL te doen. Echter ben ik benieuwd of iemand tips heeft hiervoor? Wat is een handige plek? Doe het nu via een deellink vanuit iCLoud. Tips zijn welkom 
Tips heb ik niet voor je, maar ik ben wel heel benieuwd hoe dit het initiële probleem oplost ? Hoe voorkom je nu dat speaker A niet eerder afspeelt dan speaker B, of dat ze gaan rondzingen ?
Ik maak een groep van de boxen die ik wil gebruiken via de kaart: sluit aan bij de groep van…… Als dan alle boxen gekoppeld zijn, stel ik per box het volume in. Daarna pak ik de kaart speel URL om het bestand af te spelen. Tenslotte laat ik de toegevoegd boxen weer de groep verlaten. Op deze manier speelt hij alles exact op hetzelfde moment af op alle geselecteerde boxen. Oh ja en ik pas ook nog een pauze toe. Anders bleef bij met het bestand zich herhalen. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk 
Dank je wel voor je uitleg.
Ik vatte het op dat de oplossing was “gebruik een URL” zonder verdere acties, vandaar dat ik verbaast was 
Maar het is helemaal duidelijk hoe je het nu hebt aangepakt!
Ik weet niet of je dit al gebruikt, maar er is een “zet groepsvolume naar” kaart. Als je iig geen verschil wilt qua hoogte van de volume scheelt dat weer een extra kaart. Als je verschillende volumes wilt dan is dat geen optie natuurlijk