Sonos beam wordt niet meer ondersteund?

Ik krijg continu de melding: Dit type apparaat wordt wellicht niet meer ondersteund in de toekomst
Als ik in de homey app > apparaten > sonos beam open, krijg ik die melding boven in beeld in een oranje notificatie.

Is het een compatibiliteit issue of moet ik mij zorgen gaan maken?

De melding krijg ik niet bij Sonos One en Play:1

Oh ja, oops… sorry… zo gebruikelijk om in NL te typen…

Alles is bijgewerkt naar de meest recente versie.

Sonos app (van homey) 5.0.12
Homey app 3.0.0-rc.19

En heb je de beam ook al eens opnw toegevoegd ?
Er is een update van de Sonos app geweest waar het nodig was om de speakers opnw toe te voegen.

Thnx voor je reactie.

Dan moeten ze daarmee ophouden. Dan moet ik al mijn flows opnieuw doen… dat is mega veel pokke werk :frowning:

Maar… mis ik nu functionaliteiten? Zo niet en ui hoef me geen zorgen te maken, dan maakt die melding mij ook niet uit…

Ophouden met apps updaten? Je bedoelt natuurlijk ophouden met updates waarbij je de apparaten opnw moet toevoegen. Soms kom je daar niet onderuit. Is niet alleen met de sonos app het geval natuurlijk.

Dat zou kunnen ja. Het zou ook kunnen dat je funcionaliteit gaat missen als je upgrade naar een nieuwere versie zoals het afspelen van een soundboard file op een Play1 (niet te verwarren met een Sonos One) bijvoorbeeld. Ieder voordeel heb z’n nadeel zou Johan gezegd hebben.

Klopt… maar dat is bij de sonos tot nu toe nog maar de enige app waarbij het moet. Dit zou dan de tweede x zijn door een update (waarvan ik weet)
Maar… athom is ook te beroerd om ff te melden wat ze geüpdatet hebben… sja, waarom zou je ook duidelijk zijn he? Maar goed, vandaar je waarschijnlijk zegt, het zou kunnen dat…

Maar goed… bij mij werkt alles nu zoals ik het wil. Misschien gaat athom wel eens een update-history publiceren, net als alle andere apps die ze maken… echt mega irritant!!

Jij bedankt voor reactie. Kheb er eerlijk gezegd nog niets aan omdat het alleen maar suggestief is.
Misschien is er nog iemand die het zeker weet? Iemand van athom dan misschien?

Ik heb het zelfde gezien maar dan mij m’n shellies. M’n Sonos 1 en play lijken ondersteuning te houden, maar tis wel irritant.

Edit.
Ik heb de Shelly app niet geüpdate (zit nog steeds op de zelfde) dus dat zou betekenen dat de update vanuit Homey hier voor zorgt…

1 Like