Sonoff zigbee ZBMINI live status

Beste mede homey gebruikers,

Ik zie dat als mijn ZBMINI (test opstelling) spannings loos is, dus stekker uit het stopcontact de status niet veranderd word. Het icoon op mijn homey licht op bij aan(maar staat nog steeds uit) en andersom. Ik zou het welnerg graag willen weten wanneer het device offline is.

Alvast bedankt.

Normaal gesproken staat er in het icoon van het apparaat een uitroepteken als hij onbereikbaar is.

Same here.
Als hij onbereikbaar is dan krijg ik een foutmelding.
Maar als hij spanningsloos is dan gedraagd hij zich als een werkend apparaat.

Thnx voor je reactie, het lijkt dus op works by disign. En niet als een probleem aan mijn kant. Ik had het wel makkelijk gevonden.

Dat. Iet, maar het lijkt me ook geen correct gedrag.
Het was mij nog niet opgevallen. Maar had er toevallig vorige week net een spanningloos gezet. Dus kon het testen

Het kan een tijd duren voordat Homey doorheeft dat een Zigbee-apparaat niet meer beschikbaar is, daarvoor moet Homey namelijk periodiek het hele netwerk afgaan om te zien of het apparaat er nog is; ik heb geen idee hoe vaak, en óf, Homey dat doet, dat zou je zelf moeten testen.

Die van mij ligt al een week of 3 van de spanning af…
Ook maar effe in de [app] thread gepost

Thnx Fkey ik hoop dat dit aangepast kan worden. Zou erg fijn zijn.

Het gekke is dat een ZBmini die wel aan de spanning hangt soms een time-out melding geeft na schakelen.
Terwijl een niet aan de spanning hangende ZBmini in de app doet alsof hij schakeld…