SolarEdge Inverter App, hoe te configureren

check de link

ah sorry dat zag ik zo snel niet, dankje

Ha allemaal,
Ik heb de Solaredge-GroWatt TCP geinstalleerd en de SolarEdge inverter toegevoegd als apparaat.
Daarna de TCP-Modbus op de inverter enabled en het apparaat in Homey geeft de vermogens keurig weer.
Echter… in een Flow zijn alleen de Set Active PowerLimit en de SetPower Reduce Limit FlowCharts beschikbaar, in de beschrijving van de App zouden veel meer flowcharts beschikbaar moeten zijn.

Mijn doel is de inverter terug te schakelen wanneer de dynamische stroomtarieven negatief worden zodat ik automatisch de levering kan stoppen.

Weet iemand waarom dit zo is?
Info: Ik heb
geen SolarSetApp geinstalleerd
geen Zibee module in de Inverter
geen Api Key
wel een vaste Ethernetkabel met een bekend ip adres, TCP Modbus staat actief

Ik hoor graag van iemand wat ik mogelijk anders moet doen :slight_smile:
Alvast bedankt!!!

Dat is precies wat de “set active power limit to” kaart doet…
Het % dat je ingeeft is tov het max vermogen dat je inverter kan leveren

Werkt bij mij prima :smiley:

En middels bijv. de Power by the Hour app kun je die flowkaartjes prijsgestuurd laten starten.

De andere SolarEdge kaartjes zijn vermoedelijk voor het aansturen van een een gekoppelde thuisbatterij:

2 Likes

Fijn, Bedankt voor jullie Input! Alles lijkt nu duidelijk… Soms is het wat onduidelijk hoe sommige Apps ingesteld moeten worden, er is ook zo veel mogelijk :slight_smile: Ik ben erg tevreden over alle mogelijkheden, zo schakel ik inderdaad ook de elektrische boilers via de PowerByHour App en dat werkt prima. In mijn netwerk heb ik veel Zigbee devices en enkele KlikaanUit schakelaars opgenomen. Waar ik ook erg tevreden ben is de integratie met Sonos en ook EvoHome van Honywell. Homey heeft de volledige regie overgenomen van de (12) Evohome zones, die op evohome controller allemaal op een basistemperatuur staan ingesteld. Zoals gezegd, ik ben erg tevreden zo.

Kun je aangeven wat je instellingen van je SolarEdge Inverter zijn. mij lukt het niet om Active Power Limit via Homey Solar Edge Modbus een andere waarde dan 100% te geven.

Als ik de settings van SolarEdge zelf gebruik om bij negatieve prijzen de inverter uit te schakelen, kan ik zien dat hij dat doet door zelf ActivePower Limit op 0% te zetten. dus kennelijk is dat de parameter die ik via Homey moet schakelen.

Ik heb een SE7K-inverter. (De Power reduce Limit kan ik wel op iedere waarde tussen 0% en 100% instellen, maar die heeft geen effect op de werkelijke output van de inverter.)

bvd,
Mvg
Paul

Heb je de instructies gevolgd om de modbus te activeren
Zonder modbus activatie kan je niet via homey aansturen

je kan dus niet van twee walletjes eten, je doet het via de app of via homey
als je het via homey will doen moet je het weer disable-en in de solaredge app en ook in de inverter menu, een en ander resetten.
als je dit niet doen en je verandert dit met een flow action dan zal solaredge je weer overrulen door hem weer op 100% te zetten.

Ja, had ik gedaan. Maar wellicht toch niet goed. Ga het nog eens doen.
Dank.
Hgr,
Paul

O.k. Dus door het aanpassen aan negatieve prijzen opde inverter in te schakelen, heb ik de aangebrachte wijzigingen in het menu van de inverter teruggedraaid? Ga nieuwe poging doen.

vervolg: inmiddels nieuwe poging gedaan en het werkt nu. Vrees alleen dat ik niet meer kan reproduceren wat de dooslaggevende factor was. Het is trial en error van inverter herstarten, powercontrol op default zetten, Power reduction Interface wel of niet enablen.

dank voor de hulp, ook aan @FKey

Hgr, Paul

1 Like