Smartwares 868Mhz sensoren

Hoi @Menne_Talsma. Jouw probleem is heel herkenbaar. Ik ben een jaar geleden ook overgestapt van de HomeWizard hub naar Homey.

Wat ik heb begrepen is dat SmartWares de broncode niet vrijgeeft voor haar 868MHZ apparaten. Hierdoor is het voor een derde partij (zoals Homey) niet mogelijk om een app te maken die direct (zonder tussenkomst van de HomeWizard) met deze apparaten kan communiceren.

Enkele jaren geleden had de SmartWares Group HomeWizard overgenomen. (*Update: inmiddels is HomeyWizard geen onderdeel meer van de SmartWares Group en richt het zich geheel op energiemanagement). Sindsdien is de functionaliteit van de HomeWizard sterk achteruit gegaan. Er komen bijna geen updates meer uit voor de hub en sindsdien zijn alleen nog maar SmartWares producten toegevoegd aan het assortiment apparaten die met de HomeWizard hub kunnen communiceren.

Verstandige keuze dus om je HomeWizard te vervangen met een Homey. Mijn tip: gebruik de HomeWizard app van Jeroen Bos (HomeWizard App for Homey | Homey) . Hiermee kun je enkele apparaten via de HomeWizard vanuit je Homey bedienen. En spaar voor producten die je SmartWares 868MHZ geleidelijk kunnen vervangen en future-proof zijn door gebruik te maken van Z-Wave of Zigbee.

Succes!

2 Likes