Smartlås på ytterdør,

Smartlås på ytterdør.

Da eg skal til å bytte hoved døren, har eg lest meg opp og ned på div smart løsninger til døren.

Men er fredeles usikker på hvilken eg bør velge, hvilke anbefaler dere og hvorfor ? I utgangspunktet ønsker eg ikke en brigde til, men må eg så må eg.

Har Yale Doorman L3 på inngangsdør og Nimly Code på uteboden.

Yale er helt topp mtp at den kan settes opp til å låse opp automatisk når jeg nærmer meg døren via bluetooth på telefonen, dette er innebygget i Yale-systemet. Jeg sliter forøvrig med at Homey-integrasjonen er ustabil. Kommandoer feiler ofte fra flows og jeg stoler derfor ikke på at Homey klarer å låse døren på tidspunktene jeg har satt opp, så det er ganske skuffende.

Nimly kode er helt knall mot Homey, der funker alle kommandoer hver eneste gang. Den har ingen automatisk opplåsning når jeg nærmer meg, men det kan jo settes opp via Homey. Bruker man geofencingen til Homey vil den låse opp allerede når du er flere hundre meter unna forøvrig, men mulig noe bluetooth beacon mot Homey kunne løst dette.

Skulle jeg valgt igjen hadde jeg nok gått for Yale på inngangsdør pga automatisk opplåsning og Nimly på utebod pga styring i Homey (styrer via bryterpanel ved ytterdøren)

1 Like

Jeg vet ikke hva som er best nå, men jeg vet at det nylig har kommet en ny standard, kalt Aliro, som innebærer støtte for telefon-wallets og UWB. Tipper (i hvert fall håper) at de kjente produsentene kommer med modeller som støtter dette om ikke altfor lenge.

Har du ikke problemer med batterilevetid på Nimly-låsen?

Nei, ikke så langt i alle fall. Installerte låsen 3 august og veksler litt mellom 90 og 100% batteri nå.

Har ID Lock 202 med z-wave. Ganske fornøyd med den, bortsett fra at de har laget såpass trangt batterihus at jeg sliter med å få på plass oppladbare batterier. Batteritiden er helt grei da. Men ser uansett at både Nimly Code og Nimly Touch er en del billigere nå, så jeg vurderer en av dem selv til uteboden.