Jeg skal flytte inn i et “nytt” hus i mai og ser på alternativer. Tidligere har jeg brukt Homely med alarm som da har sin egen hub og hovedsakelig bruker Develco/Frient produkter. Ettersom jeg har en del slike liggende så er planen å gjenbruke de produktene med Homey Pro - som jeg skjønner virker fint?
Jeg brukte også modul til Yale Doorman (VN2) som fungerte fint. Med Homely så er det en egen modul som kjører Zigbee som kommuniserer med hub’en. Men jeg sliter med å forstå kommunikasjonen med Homey Pro og Yale Doorman? Er det slik at man MÅ ha denne boksen fra Yale og kommunisere med Homey Pro via wifi? Er det ikke mulig å bruke Zigbee direkte og “bypasse” Yale-moduler? Både Homely og EVA Smarthus får jo til dette med Yale Doorman - hva er det de klarer som ikke Homey Pro får til?
Jeg kommer til å montere 2 eller 3 Yale Doorman, men er lite interessert i å måtte bygge, og stole på Wifi-dekning alle steder - jeg ville foretrukket å bruke Zigbee med repetere.
Altså - MÅ man ha de Wifi-bridge boksene fra Yale og kjøre dette over Wifi med Homey Pro eller finnes det andre måter å integrere på? (Hvis jeg putter denne: Modul til Yale Doorman V2N, Classic, L3 og L3S - Homely Boligalarm ) i en lås - vil jeg da kunne integrere den mot Homey Pro? (og evnt. hvorfor ikke?).