Yale Doorman - Bare Wifi?

Jeg skal flytte inn i et “nytt” hus i mai og ser pĂ„ alternativer. Tidligere har jeg brukt Homely med alarm som da har sin egen hub og hovedsakelig bruker Develco/Frient produkter. Ettersom jeg har en del slike liggende sĂ„ er planen Ă„ gjenbruke de produktene med Homey Pro - som jeg skjĂžnner virker fint?

Jeg brukte ogsĂ„ modul til Yale Doorman (VN2) som fungerte fint. Med Homely sĂ„ er det en egen modul som kjĂžrer Zigbee som kommuniserer med hub’en. Men jeg sliter med Ă„ forstĂ„ kommunikasjonen med Homey Pro og Yale Doorman? Er det slik at man MÅ ha denne boksen fra Yale og kommunisere med Homey Pro via wifi? Er det ikke mulig Ă„ bruke Zigbee direkte og “bypasse” Yale-moduler? BĂ„de Homely og EVA Smarthus fĂ„r jo til dette med Yale Doorman - hva er det de klarer som ikke Homey Pro fĂ„r til?

Jeg kommer til Ä montere 2 eller 3 Yale Doorman, men er lite interessert i Ä mÄtte bygge, og stole pÄ Wifi-dekning alle steder - jeg ville foretrukket Ä bruke Zigbee med repetere.

AltsĂ„ - MÅ man ha de Wifi-bridge boksene fra Yale og kjĂžre dette over Wifi med Homey Pro eller finnes det andre mĂ„ter Ă„ integrere pĂ„? (Hvis jeg putter denne: Modul til Yale Doorman V2N, Classic, L3 og L3S - Homely Boligalarm ) i en lĂ„s - vil jeg da kunne integrere den mot Homey Pro? (og evnt. hvorfor ikke?).

Ja, Yale doorman 2 og 3 fungerer kun med Homey hvis man har Yale Connect Bridge. V2 krever i tillegg egen modul for dette. L3 har denne innebygd. Integrasjonen krever ogsÄ Internett, da den gÄr via skytjenesten til Yale.

Zigbee-modulene som finnes har en eller annen form for kryptering som gjĂžr at de kun fungerer med huben de er utviklet for.

Hej Per.

Jag har precis installerat en Homey och har Yale Doorman L3S med Yale Connect WiFi bridge.

Men jag fÄr det inte att ansluta, det enda jag hittar Àr Yales officiella anslutning till alla andra lÄs och en funktion frÄn community med Verisure/Doorman.

Hur gör man :slight_smile:

Jeg bruker Yale Home appen. Du mÄ velge LÄs/Lock, selv om bildet er av Doorman, nÄr du skal legge til lÄsen. Fungerer Yale Home mobilapp nÄr du ikke er tilkoblet hjemmenettet?

Hoemy snakker med Doorman over internet. Det fungerer helt fint om man ikke er koblet til hjemmenettet. Det gjÞr forÞvrig Yale sin mobilapp ogsÄ.

Tack för er hjÀlp, men min uppkoppling hamnar i en evig loop.

Jag har installerat Homeyappen Yale Home, i den finns nedan lÄs att vÀlja pÄ, dÀr har jag valt samtliga. Vilken har ni anvÀnt för att fÄ till kopplingen? Det stÄr ju Àven hÀr att mÄnga enheter stödjs, men inte L3S eller nÄgot Doorman faktiskt :slight_smile:

Glömde skriva det. Yales app funkar utmÀrkt nÀr jag Àr hemifrÄn.

HÀr kommer en film som visar hur loopen hÄller pÄ.

Any ideas?

Hvilken nettleser bruker du. Har opplevd at ikke alle nettlesere klarer Ă„ sende deg tilbake etter innlogging. PrĂžv Ă„ sette en annen nettleser som standard.

Stemmer det der har jeg ogsÄ hatt problem med. Har mÄttet gjÞre oppkoblingen pÄ PC, ikke mobil om jeg ikke husker feil.