Slimme schakelaar

Hallo,

Ik ben opzoek naar een slimme schakelaar om mijn buitenlamp aan en uit te zetten. Op dit moment zit daar een dubbele schakelaar en een stopcontact (dus heb een nul draad in de buurt).
De schakelaar voor de gang ga ik doorlussen en hue lampen in hangen, maar buiten heb ik een lamp behuizing hangen waar geen slimme lampen in passen (4cm breed)
Nu zou ik daar dus een schakelaar willen plaatsen met daarvoor een blindplaat, omdat ik overga op draadloze schakelaars. Alleen alles wat ik vind (bijv. Kaku) heeft een 0 van je huis en van de lamp nodig.

Het liefst zoek ik dus een schakelaar waar de fase in gaat en dan door naar de schakeldraad. Deze zag ik ook bij Kaku, maar zie alleen maar dat ze deze met de oude schakelaar moeten aansluiten.

Heeft iemand een oplossing? Ik ben niet heel merk gebonden als het maar met homey werkt en niet extreem duur is.

Dank voor jullie hulp

Arjan

Fibaro!

Ik vind deze voor dit doeleinde wat aan de prijzige kant. Uiteindelijk zal deze savonds rond een bepaalde tijd aan gaan en weer uit.

Ik zoek meer iets rond de 25 euro.

De kaku’s hebben een mogelijkheid om een klassieke schakelaar te koppelen, maar dat is niet verplicht. Waar je wel rekening mee moet houden is dat schakelaars zonder 0 draad mogelijk een bypass nodig hebben bij ledverlichting. Sommige leds gaan namelijk niet helemaal uit door het reststroomverbuik van de schakelaar.

Bedankt voor je uitgebreide bericht!

Dus ik zou de acm1000 schakelaar alleen met de fase en de schakeldraad kunnen verbinden?

Nee, die heeft wel een blauwe draad nodig. Ik zit even te zoeken welke dan wel. Ik weet een dimmer die het kan, AWMD-250, en ik dacht dat daar ook een schakelaar variant van was. Dit zit ik nu te zoeken, maar kan die even niet vinden. Degene die ik vind hebben ook weer een blauwe draad nodig. Ik zoek even verder.

Het was denk ik de AWMR-230 maar die lijkt uit het assortiment te zijn gehaald :frowning: Je kunt overwegen een dimbare lamp met de AWMD-250 te doen… Kan je hem ook zachter zetten :slight_smile:

Ik heb wel de Awmt-230 gevonden. Dit lijkt dezelfde te zijn alleen is deze dubbel uitgevoerd.

EDIT: Dit is niet het juiste product

Ik ga dit inderdaad doen, lijkt mij de makkelijkste oplossing. Bedankt voor je hulp en uitzoek werk!

De Shelly Dimmer 2 heeft (ook) geen blauwe draad nodig… en geeft status door van zijn ingestelde waarde…

ahh dat is goed om te weten. Ik zag deze online al voorbij komen, maar kon er verder geen info over vinden.

Bij Ali Express kun je ook wifi schakelaars kopen van ongeveer 25,=.
Die kun je direct met Homey (en bijv. de Tuya app) besturen, maar ook direct handmatig!
En ik vind ze er ook nog wel euk uit zien. :slight_smile:
Nee ik heb geen geldelijke belangen bij Ali!

Bijvoorbeeld in ali zoeken naar: Tuya Smart Wifi Touch Lichtschakelaar Eu 220V,

1 Like

De oude schakelaar is optioneel, ook zonder aangesloten schakelaar kan hij door Homey bedient worden.

Top! Dat is goed om te horen.

Op de filmpjes was dat niet helemaal duidelijk. Het leek meer dat hij andere lampen kon bedienen als je de switch er tussen zet.

Bedankt allemaal voor jullie hulp!

Ik zie dergelijke reacties vaker voor bij komen, maar dit raad ik ten sterkste af. Koop geen producten op Ali die je in het stop contact steekt. Deze zijn vaak niet ontworpen volgens onze veiligheidsvoorschriften, wat kan resulteren dat bij lage overspanning in het net je product kortsluiting kan maken en bijv flam vatten. In het extreemste geval kan je verzekering je schade uitkeer weigeren omdat het product niet aan de europese / nederlandse regelgeving voldoet. En probeer het dan maar eens te verhalen bij de chineese webshop…

Mijn advies, gebuik ali express alleen voor producten die je niet in het stop contact stopt, of waar je een eigen voeding tussen kan zetten. (en koop niks wat je in je mond stopt of met je eten in aanraking komt, maar dat is een ander verhaal…)

2 Likes