Simpele flow voor deursensor

Goede dag,

Ik zou graag willen dat ik een melding krijg als we beide niet thuis zijn en de deur van het balkon open hebben laten staan. We hebben een geïntegreerde deursensor. Helaas werkt het nog niet. Wat doe ik fout?

Ik heb zelf geen deursensoren maar het lijkt mij dat ‘het contact alarm gaat uit’ alleen triggert op het moment dat de deur sluit.

Ik denk dat je iets moet maken met:

WHEN
laatste persoon verlaat huis
AND
deuralarm is aan.
THEN
stuur notificatie ‘er staat nog een deur open ‘

1 Like

Idd. Je wilt niet dat deze triggert, dat betekend dat een indringer de balkondeur achter zich dichtdoet terwijl je niet thuis bent…

Dank!

Je bent een trigger nodig wanneer je weg gaat. Drukknop, slot achterdeur of als de laatste persoon het huis verlaat echter ben je dan al weg en komt de melding te laat.

Persoonlijk vind ik de drukknop handig voor alle checks.

Zit wat in, maar op knoppen moeten drukken zodat je automatisering kan bepalen dat je weggaat is imho een beetje het paard achter de wagen spannen…

Als je er aan moet denken op de knop te drukken kun je er ook aan denken om ff de balkondeur te checken..

Klopt, maar een knop bij de achterdeur is snel gedrukt en je kan op beide triggeren.
Een contact als de deur op slot gaat is beter.

Naar mij mening werkt een afwezigheid melding altijd te laat. Voor dat ik de deur uit ga wil ik eigenlijk weten of het klopt.

Zelf heb ik meerdere controles aan de knop en krijg een status melding in Telegram als er iets niet juist is. Tevens knippert dan de buitenlamp 5 x.

Via een ja/nee vraag in Telegram kan ik de status altijd opvragen.

Dank voor jullie reacties. Ik heb de flow nu op deze manier opgesteld. Echter, als mijn partner en ik beide buiten de deur zijn krijgen we geen melding. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Bedoel je als jullie beiden weg zijn of gaan?

En wanneer krijg je wél de pushmelding?

Zijn jij en je partner allebei als aparte gebruikers aangemaakt in Homey?
Deze flow is afhankelijk van het kunnen bepalen van de aanwezigheid van iedere gebruiker afzonderlijk.

Hoi Sunbeech, de bedoeling is inderdaad dat we een melding krijgen van een openstaande deur op het moment dat we het huis verlaten. De flow ‘werkt’ als ik hem test.

We hebben geprobeerd mijn partner te koppelen aan Homey. Telkens nadat de uitnodiging ontvangen is in haar mailbox en beantwoord is verandert er niks. Vreemde is dat we bij het testen van de flow wel beide een melding krijgen op onze telefoon. Ik kan voor pushmelding wel alleen mijn eigen naam selecteren.

Is jouw partner op haar telefoon ingelogd met haar eigen account (wat de bedoeling is) of met dat van jou? Zover ik weet moet de gebruiker die je uitnodigt een eigen account met wachtwoord aanmaken en daarmee zelf inloggen op de app.

Zie je in het instellingen scherm van Homey (als je op Meer… tikt) onder Familie & Gasten de beide accounts van jou en je partner terugkomen?

Als jullie, elk ingelogd met jullie eigen account, op jullie profiel tikken in de Homey-app, is dan de optie ‘Gebruik Thuis/Afwezigheids Detectie’ ingeschakeld?

En hebben jullie beiden op jullie telefoon de Homey app toegang gegeven tot locatievoorzieningen? Dit kun je checken via de Homey app in de instellingen (Meer… sectie) bij de sectie Rechten: