Shelly 1L Hotelschakeling

Hey allemaal,

Ik ben al m’n schakelaars in huis aan het vervangen door JUNG pulsdrukkers met daarachter een Shelly 1L om m’n Hue lampen te bedienen, zonder de stroom van m’n Hue lampen af gaat.

Nu heb ik een schakelaar op de begane grond bij de trap en op de overloop op de 1e verdieping in hotelschakeling staan. Daarachter wil ik een Shelly plaatsen waarbij de beiden schakelaars blijven werken voor het bedienen van de Hue Plafondlamp.

Hier een foto van de schakelaar op de begane grond:

De drie zwarte draden lopen naar de eerste verdieping.
Hier een foto van de schakelaar op de 1e verdieping:


In het rode vierkant loopt de 3e zwarte draad direct naar de lamp toe.

Hoe kan ik het beste de Shelly 1L met twee nieuwe pulsdrukker aansluiten?
Mijn idee was de zwarte draad naar de lamp op de 1e verdieping doorknippen en aansluiten op de 0 van de Shelly. Hoe sluit ik dan de schakelaars aan?

Bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Niels

Ik ben benieuwd hoe de reacties zijn. Ik worstel daar ook mee.

Ik heb zelf geen Shelly, dus ik kan je daar niet veel over vertellen, maar even googlen levert een schat aan info op, zo ook de hotelschakeling icm Shelly L1
Shelly hotelschakeling

Ok, hoe ik het nu is opgelost is de zwarte schakeldraad naar de lamp op de eerste verdieping doorknippen, deze op de Out van de Shelly bevestigen. De shelly achter de schakelaar op de eerste verdieping aansluiten. De schakeldraden van de schakelaar op begane grond aansluiten op Sx en Sw2. De schakeldraden van de schakelaar op 1e verdieping op Sx en Sw1. En verder een bypass bij de lamp aangesloten.