Schakelen met aan/afwezig Unifi ubiquiti flow schakelt niet

Goedemorgen,

ik heb een schakeling lopen via Unifi ubiquiti app op mijn homey 2023pro dit wil zeggen als de telefoon niet op het WiFi gezien wordt in dit geval zou de flow moeten schakelen.
Ik zie dat idd de telefoons als “offline” worden gezien maar de schakeling doet er verder niets mee.
Vermoedelijk doe ik iets verkeerd maar ik zie het helaas niet. het lijkt erop dat de flow niet getriggerd wordt.

Homey: 2023pro
app : Unifi ubiquiti app

werking app heb ik gecheckt en ik zie ook de 2 clients offline staan

flow:

Hang eens tijdlijn kaartjes aan de triggerkaartjes, aan de gele ‘nipple’ van de “de tijd is tussen…” kaart, en aan het “zet tv uit” kaartjes.
Dan kun je ontdekken welk gedeelte er nu precies niet werkt, en ben je van de “het lijkt er op dat”-vraagstukken af.

En check of de flow niet per ongeluk op ‘Uitgeschakeld’ staat.

Peter je bedoeld zoals dit:

De flow staat idd niet uitgeschakeld nog even check gedaan.
Doe een handmatig test in de flow werkt de schakeling, en zet die tussen de aangeven tijd de TV schakelaar ook uit.
maar het lijkt erop dat die niet getriggerd wordt?

Je imiteert dan eigenlijk de trigger, dus de flow werkt inderdaad maar de echte Unifi triggerkaartjes worden blijkbaar niet actief, ik denk dat je even bij de ontwikkelaar zou moeten informeren: [APP][Pro] Ubiquiti UniFi Network

Ik had eerder geen adv. flow editor, bij deze een voorbeeld van wat ik bedoelde.
Je ziet nu, als de triggers niet werken, ontvang je dus geen push bericht met "hey, die en die is offline’, en zou je kunnen concluderen dat een triggerkaart niet actief wordt:




Tip: Ik gebruik liefst Simple Log logkaartjes; dan worden alle meldingen verzameld, en kun je het later evt. ook exporteren naar Excel of iets:

indrukwekkende flow Peter overal heb je in theorie een log / kaart op staan.
We kunnen eens @ObelixNL vragen of hij weet wat verkeerd gaat idd ?

@Stephan weet u misschien wat hier verkeerd gaat?

mvg

Vanavond even geprobeerd en zou gewoon moeten werken. Misschien is de app vastgelopen?

Staat Prive wifi-adres aan? deze moet uit staan! Anders krijgt je telefoon steeds een nieuwe mac adres.

1 Like

Goedenavond,
het werkt idd nu ook, maar spontaan ik had de flow erin laten staan en de volgende dag werkte het in eens.
Niets veranderd / aangepast vreemd :slight_smile: