Schakelaar of pulsdrukker

Ik ben nog niet zo lang met Homey bezig en ben overgestapt vanaf een Homewizard.
Daarbij gebruikte ik kaku inbouwschakelaars die ik met de bestaande schakelaar kon gebruiken en met de HW kon bedienen. Na indrukken van de schakelaar blijft er dus gewoon 230v op de inbouwschakelaar staan en de lamp gaat aan, via de HW uischakelen gaat de lamp uit maar de 230v staat er nog steeds op. Schakelaar binnen weer uitdrukken dan gaat de lamp weer aan maar de spanning op de inbouwschakelaar is er weer af.
Spanning vanaf de schakelaar word niet gebruikt om de lamp fysiek spanning te geven.
Nu wil ik die kaku spullen eruit hebben en een Fibaro inbouwschakelaar monteren en de bestaande schakelaar ook blijven gebruiken. Maar ik lees dus dat pulsdrukkers word geadviseerd.
Moet ik dan de schakelaars gaan vervangen voor pulsdrukkers of werkt het ook met de bestaande schakelaars. Er blijft dus spanning op de Fibaro inbouwschakelaar staan vanaf de schakelaar.
Of zou het met deze gewoon werken?Fibaro inbouw schakelaar 2x1500
Hij hoeft alleen maar 2 vvvvverschillende lampen apart aan en uit te kunnen doen. Verder niks.
Bedankt

Je kunt voor Fibaro de zelfde schakelaars en aansluiting bijven gebruiken. In de instellingen van de Fibaro kun je instellen of er een schakelaar of een pulsdrukker is aangesloten. Pulsdrukkers worden voornamelijk voor dimmers aangeraden omdat de dimwaarde dan door lang drukken kan worden ingesteld.

Dank je voor beantworden. Ik ga hem alleen gebruiken voor aan/uit.
Dus laat ik de huidige schakelaars zitten.

1 Like