Rolgordijn reageren niet goed (dubbele klik en gaan niet helemaal naar beneden)

Hallo, Ik heb elektrische rolgordijnen met een 3-draads motor. Ik heb deze aangesloten op een dubbele pulsdrukschakelaar en dan werkt alles perfect. Zolang ik de schakelaar ingedrukt houd gaat het rolgordijn zonder problemen omhoog of omlaag.

Na plaatsen van een Fibaro roller shutter (type 2) achter de pulsdrukschakelaar doet zich voor alle rolgordijnen ineens een vreemd probleem voor.

Als een rolgordijn een tijdje niet is bediend lijkt het wel of de roller shutter in een soort stand-by gaat. Er moet eerst een keer op de schakelaar worden gedrukt. Er gebeurt dan verder nog niets. pas bij de tweede keer drukken gaat het rolgordijn dan daadwerkelijk naar beneden of naar boven. Als de termijn tussen een volgende keer drukken redelijk kort is , dan reageert het rolgordijn weer wel meteen. Dit probleem doet izch dus aleen voor als de roller shutter is gemonteerd. Zonder roller shutter reageren de rolgordijnen als bij de eerste keer indrukken van de pulsdrukschakelaar.

Een tweede probleem wat zich bij 2 van de 7 rolgordijnen voordoet, is dat de rolgordijnen niet meer in één beweging naar beneden willen (sluiten) . Ze stoppen verschillende keren en dan moet er opnieuw op de knop gedrukt worden. Naar boven (openen) gaat dan weer wel goed. Ook dit probleem doet zich alleen voor als de roller shutter er tussen zit.

Ik heb geen idee waardoor deze problemen veroorzaakt worden, maar dat het probleem veroorzaakt wordt door de Rollershutter.

De rolgordijn motoren zijn goed geconfigureerd met een begin- en eindpunt. De rolgordijnen zijn tevens gekalibreerd via Homey.

Wie heeft er een idee hoe dit op te lossen?

Bij voorbaat dank.

Met vroiendelijke groet, Corné.