Rode ring

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en nog niet geheel bekend met de HOMEY techniek. Ik ben sinds mei 2021 in het bezit van een Homey. Deze heb ik overgenomen van de vorige bewoner. Er zijn diverse apparaten aan gekoppeld, waaronder ook een warmtepomp.

Sinds mijn kennismaking met HOMEY werkt HOMEY perfect. Gisterenavond werd ik echter 2 keer geconfronteerd met een rode ring. Deze brandde +/- 2 minuten en ging ook weer uit. Sindsdien werkt het weer as usual.

Nu heb ik het forum gelezen, echter de tips variëren van een nieuwe adapter tot en met het resetten van de HOMEY.

Ik ben op zoek naar wat de oplossing is. Ik probeer de helpdesk HOMEY te bereiken, echter word terugverwezen naar het dit FORUM.

Iemand tips !!. Alvast bedankt.

Bij mij is een rode/groene/blauwe ring omdat ik Homey gekoppeld heb met de Enelogic LS120. Als ik dus meer rood krijg betekend het dat mijn stroomverbruik omhoog gaat. Een hele rode ring is meestal als ik bijvoorbeeld de droger, wasmachine en oven tegelijk aanzet. Als ik weinig stroom verbruik is de ring bijna helemaal groen maar met een klein stukje rood. Als ik meer stroom teruglever dan dat ik verbruik, wordt de ring een klein beetje blauw.

Het zou zoals hierboven genoemd inderdaad kunnen zijn dat er een flow is die de LED ring gebruikt om iets weer te geven. Maar het kan ook een probleem betekenen. Het proberen van een andere power adapter is iets wat je makkelijk zelf zou kunnen proberen. Dan wel een pakken van ten minste 2.5A, bijvoorbeeld een iPad oplader.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Lijkt me sterk dat support je naar hier terug verwijst.
Hoe heb je ze bericht?
Via hier:
https://support.homey.app en dan Customer Support ?

Inhoudelijk,
een andere 5V met meer dan 2A/10W is de eerste stap idd. Vergeet ook de usb kabel niet te vervangen, die kan ook brak zijn.
De originele adapter kan zomaar minder dan 5V gaan leveren. Met vage storingen als gevolg.