Hallo allemaal!
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Homey pro. Het leek een goede aanvulling op mijn huidige Ring alarm, maar ik loop een beetje erop vast.
Het doel was om andere systemen aan te sturen wanneer mijn Ring alarm af gaat. Denk aan extra sirenes, sonos op standje geluidsbarrière en lampen full bright.
Nu heb ik gezien dat je een nieuw alarm systeem kunt opbouwen met de Ring sensoren en Heimdall, maar dat is voor mij niet wenselijk. Ik wil het gehele Ring systeem (sensoren, alarm, camera’s) laten draaien zodat het nu doet.
De camera’s zijn wel gekoppeld aan Homey en ik dacht via zo’n camera een trigger kaart te pakken wanneer het alarm af gaat.
Maar bij testen kwam ik erachter dat de kaart “Het algemene alarm gaat aan” iets anders betekend, want er gebeurt verder niks met de “dan” apparaten.
Is er iemand die deze kneus een stukje op weg zou kunnen helpen?
Hoe kan ik dus een start trigger krijgen wanneer mij Ring alarm af gaat en ik deze trigger kan gebruiken om andere apparaten (al is het mijn stofzuiger) aan te zetten?
Mvg
Dennis
Hoi Dennis en welkom,
Kun je beginnen met welke Ring app je gebruikt? En heb je ze alledrie uitgeprobeerd?
Hi Peter,
Alle 3 heb ik erop staan. Ring Security gebruik ik echter weer niet, omdat deze alle sensoren los koppelt van mijn Ring systeem als ik deze probeer te koppelen aan de Homey. Voor nu heb ik dus alleen camera’s, deurbellen en een chime gekoppeld. Deze heb ik allemaal gekoppeld in beide Ring apps (niet de security dus). Ik begreep dat 1 een beta versie is, en daar vond ik dus ook de “Het algemene alarm gaat aan” kaart.
Hoi Dennis,
In de app store flowkaartjes zie ik deze cam kaartjes
Ja gaat dus echt om alarm activatie. Een paar camera’s hebben een sirene. Ik wil dus eigenlijk een kaartje; Als “wanneer sirene aan gaat”.
Gaat dus niet om beweging voor de deur, maar activatie van het alarm tijdens inbraak.
Ah dan begreep ik je camera voorbeeldje niet goed.
Er is denk ik geen “het alarm is geactiveerd” kaartje omdat die apps met de afzonderlijke sensors en cams lijken te babbelen.
Vaak zit er op alarm installaties een extern potentiaalvrij contact;
Hier zou je bv een Shelly Uni aan kunnen knopen, om zo de alarm status met Homey te koppelen.
Dat klopt, dat betreft de alarm opties in Homey apparaten zelf.
Beweging heet bijv. ‘alarm_motion’. Je hebt ook ‘alarm_battery’ etc. Heeft inderdaad niets met een extern alarm systeem te maken
Hmmm ik ben nog steeds lost… Helaas geen extern contact op het Ring alarm…
“Generic alarm” klinkt als het algemeen alarm. Wat doet die dan?
Generic alarm betekent dat er “een” alarm afgaat. Een soort verzamelbak, waarbij niet gespecificeerd is welk alarm.
Deze kun je bijv als status indicator kiezen, als een apparaat meerdere alarm types tegelijk heeft
Het Homey woord ‘alarm’ staat los van een alarmsysteem.
Aaah check. Duidelijk nu.
Hopelijk weet er iemand een mooie work around.
Hi Dennis,
Welkom op het forum, mag ik je adviseren om jouw vragen te stellen in het Ring Doorbell and Camera support for Homey topic?
Daar lezen er meer mensen mee en is ook al veel meer informatie te vinden over het gebruik van de Ring app.
Dank! Zal hem daar even herhalen. was daar al doorheen gescrolled, maar kon daar niet direct iets bruikbaars vinden.