RGBW ledstrip kleuren werken niet op bridge en pro

Op mijn homey bridge had ik veel problemen met rgb ledstrips. eerder werkten ze prima maar nu kan ik mijn zigbee controllers alleen koppelen waarbij ze altijd rood zijn en ik ze alleen aan/uit kan doen.

Het kleurenraster verschijnt wel maar doet niks. Interviewen werkt niet en resetten ook niet.

Ik dacht het op te lossen door een homey pro aan te schaffen waarbij ik noodgedwongen zelfs nog de magic home wifi controllers kon gebruiken. Wat blijkt nou, de zigbee controllers werken nog steeds niet en de magic home versie nog slechter. Van de magic home controllers heb ik er 5 proberen te verbinden waarbij 1 lukte. Hierbij waren de kleuren totaal niet wat ik invoerde en 10 minuten later was deze offline.

Met de handen in het haar vraag ik om hulp. Ik wil gewoon mijn zigbee controllers gebruiken voor de ledstrips zonder elke week te moeten stressen dat het niet meer werkt.

Welke app gebruik je? TIP: wanneer je app goed werkt bij je apparaat zet dan de update Pp automatisch uit. Homey apps worden door de community constant geupdate en dan gaat er wel eens iets niet zoals verwacht. Meestal can de fout snel gevonden kworden en gerepareerd. Maar wil je een stabiel huis. Zet dan de updates uit

Voor de zigbee ledstrips wordt geen speciale app gebruikt. Ik ben er echter achtergekomen dat de ledstrip resetten door de stekker er 6x uit te halen het probleem oplost. De knop op de controller ingedrukt houden reset hem ook maar lost het probleem dus niet op.

Hier kwam ik toevallig achter omdat ik overstapte van de homey bridge naar de homey pro.