Livarno (Lidl brand) problemen

Hoi allen,

Niet nieuw als Homey gebruiker, maar (nog) niet intensief. Ik draai al gedeeltelijk op Homey, maar heb daarnaast nog KAKU draaien. Ik ben bezig met mijn homestudio en als die klaar is ga ik eens kijken om alles opnieuw te pairen met Homey.
Maar nu dacht ik om in mijn homestudio ledstrips te plaatsen en indirect te verlichten. Sfeertje bouwen voor het opnemen van nummers. :blush:
Ik heb de strips al een tijdje liggen in mijn schuur en vanavond wilde ik ze eens gaan uittesten. Het zijn de LED stript van Livarno, gekocht bij Lidl 2 jaar terug ofzo. Het is natuurlijk gewoon Zigbee gestuurd, dus ik dacht dat is appeltje, eitje!
Ik krijg zo’n strip gepaird, maar van kleuren kiezen - van de 16 miljoen die er moeten zijn - is geen sprake. Doet niks, wat ik ook probeer. De-installeren, app opnieuw installeren, Tuya Zigbee app geprobeerd … nada! Moet ik nu accepteren dat ik 2 jaar terug 4 van die led strips voor Jan met de korte achternaam heb gekocht? Andere lampen van Livarno werken wel. Ik heb een sfeerlamp en dan kan je gewoon kleuren kiezen. Zelfde systeem, ook via Homey.

Hopelijk heeft een van jullie de oplossing?

Bij voorbaat dank,

John Zwaan

Probeer het eens als een RGB ledlamp uit de app KlikAanKlikUit(Zigbee). Zo kreeg ik mijn Philips Hue ledstrip mét kleuren aan de praat.

Oh, dat ga ik morgen eens proberen. Laten we het hopen, want het is anders zonde van de aanschaf.

Even op “Interview” klikken in de regel waar dat apparaat staat, in deze site:
https://tools.developer.homey.app/tools/zigbee
Klinkt mss raar, maar dit heeft al vaker de ‘overige’ functies geactiveerd die eerder nog niet beschikbaar waren.
De truuk van Rmb heeft waarschijnlijk hetzelfde effect.

De Lidl drivers in de Lidl en de Tuya Zigbee app zijn hetzelfde trouwens.
Je kunt ook het beste even de test versie uitproberen, deze kun je downloaden door /test achter de URL te tikken

1 Like

Fantastisch, man. Dat werkt dus. Rare werkwijze, maar effectief. Nu kan ik kleur kiezen. Waarom is dit niet veranderd in de app of iets dergelijks?

Nogmaals, heel erg bedankt.

1 Like

Deze truuk werkt ook met de Lidl Power Strip 3 om de drie uitgangen individueel te kunnen aansturen. Na installatie met Homey developer tools op “Interview” klikken van het device. Wachten tot na een minuut of twee het interview rapport verschijnt. Daarna werkt het allemaal prima.

1 Like