RGB waarden naar RGB controller sturen

T.b.v. de verlichting in mijn aquarium heb ik zo’n 15 jaar geleden LED strips gemonteerd die ik middels een Fibaro HomeCenter II en een Fibaro RGB-module aanstuurde. Met de programmeertaal LUA van Fibaro stuur ik elke 5 minuten een RGB-reeks naar de module waardoor ik een mooi dag-nacht verloop maak.
Nu wil ik hetzelfde met de Homey doen; dus elke 5 minuten een RGB-reeks sturen naar een GLEDOPTO GL-C-007. Daar Homey’s flows hiervoor te beperkt zijn, overweeg ik HomeyScript en dus Javascript te gebruiken.
Weet iemand hoe ik RGB codes naar de GLEDOPTO kan sturen?

Probeer het eens met de App Transitions App voor Homey | Homey

Dit is mss ook interessant:

Deze heeft dit beschikbaar qua lichtkleur en is geheel dynamisch:

En deze is mss ook bruikbaar:

Dankje JPe4619; Transitions kende ik niet en dit is zeker een interessante app. Ik mis alleen nog een oplossing voor het versturen van de RGB codes naar de GLEPOPTO. Bij Fibaro kon ik met een vrij simpel commando gevolgd door vier (R, G, B en W) tussen 0 en 255 elke gewenste kleur instellen. ‘0’ betekende dat de betreffende LED was uitgeschakeld en ‘255’ dat deze maximaal brandde. IK heb alleen nog niets gevonden waarmee ik zo’n commando naar de GLEPOPTO (of eventueel een andere LEDcontroller) kan sturen.

Helaas tot heden nog steeds geen oplossing. Ik zoek nog steeds een manier om RGB waarden naar een controller te sturen, en dat elke 5 minuten.
Mogelijk heb ik een andere controller nodig?

Heb je deze ook al geprobeerd?