Relais

Ik ben opzoek naar een relais voor achter een dubbele impulsschakelaar om twee domme lampen te bedienen. De lampen zijn ingebouwd in het plafond. Daar heb ik geen ruimte. Liefst zwave of zigbee. In een tweedraads installatie (geen blauwe draad). Wie heeft er een tip.

Fibaro dimmer 2 zou kunnen. Die voldoet aan jou voorwaarden.

Hierop kan je in ieder geval 1 domme lamp aansluiten. De andere domme lamp kan je dan een vaste voeding geven en in de fitting en slimme lamp aanbrengen. Dan kan je in Homey voor beide puls schakelaar en andere lamp aansturen.

Helaas werkt dat niet. Voor beide lampen zijn geen slimme fittingen of lampen.
De fibaro dimmer 2 heb ik wel op andere plekken in gebruik.
Ik zie dat ze er wel zijn van ecobright, maar dan hebben ze draaiknoppen ipv puls drukkers.

Of je vervangt je schakelaars?

@DiscoveryTD5 Wil je relais achter je wandschakelaar plaatsen waar geen nul (N) draad aanwezig is ?
– Zo ja zou ik geen opties weten deze relais hebben altijd een nul draad nodig
– EN wil je dat 't relais slim genoeg is dat deze dmv één puls inschakeld en dmv één volgende puls weer uitschakeld ?

Zelf heb ik meerdere aqara relais gebruikt die ook kunnen reageren op een input maar deze kan ik niet programmeren.

Wel weet ik dat Shelly zulke modules heeft waar je een custom firmware op kan zetten wel heb je dan te maken met WiFi

Ik heb nu bij AliExpress een tuya zigbee dimmer gevonden en besteld. Kan met dubbele pulsdrukker twee domme lampen aansturen. Inbouw achter de schakelaar

Ik ben benieuwd hoe duur ze uiteindelijk worden met de nieuwe regels qua import.
Misschien had je ze beter via bijvoorbeeld Robb shop ( nee, ik heb geen aandelen) kunnen laten komen.

Voorzover ik het heb begrepen:
Aankoopbedrag boven €150,- :
Inklaringskosten extra.
Onder €150,- :
Als de BTW al bij de prijs in inbegrepen, dat is dan aangegeven, hoef je geen €4 / €7 inklaringskosten te betalen.

Uitleg:

Verder kun je veel items vanuit een EU land laten versturen.
Uit de tekst maak op dat er dan BTW over berekend wordt, ongeacht de aankoopwaarde.

1 Like

We gaan het meemaken. De btw over 15 euro maak ik me niet zo druk om :wink:

Aqara Single Switch T1 (Zonder blauwe draad) Zigbee CE-gekeurd

Ik heb de versie met blauwe draad gekocht. Werkt uitstekend.