Regelmatige Temperatuur meting SENSATIVE Strips Comfort ZW 700

Goedemorgen,

Ik heb een airco op de slaapkamer hangen die boven een bepaalde temperatuur aan moet gaan en onder een bepaalde temperatuur weer uit moet gaan.

Omdat de temperatuur meter van de airco veel eerder de ingestelde temperatuur bereikt dan elder in de kamer het geval is, slaat de airco te vroeg af of aan.

Daarom heb Ik een SENSATIVE Strips Comfort ZW 700 op een andere plek in de kamer gehangen en deze aan mijn Homey Pro gekoppeld. In de advanced flow die ik hiervoor gebruik heb ik de temperatuurmeter van de airco vervangen door die van de Ik heb een SENSATIVE Strip.

Het probleem is echter dat de temperatuur meting niet regelmatig gebeurt. Soms geeft de app zelfs aan dat de laatste meting drie uur geleden is.

Ik heb in de instellingen gekeken, maar kom daar niet uit.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de strip kan instellen, zodat hij regelmatig de temperatuur meet en rapporteert aan Homey?

Dank alvast.

Groeten,

Michael

De meeste sensors rapporteren zelf een wijziging van de waarde, als de wijziging groter/kleiner is dan x.x
Homey “checkt” deze dan dus niet iedere x seconde.

Misschien veranderde de temperatuur te weinig in die drie uur?
Meet die sensitive strip de ruimte temperatuur of de interne chiptemperatuur?
Da’s nogal een verschil nl., de chip temperatuur zal redelijk constant blijven.

Wat gebeurt er als je even een föhn op de strip laat blazen?

Hoi Peter,

Ik ben nu niet thuis, dus de föhn kan ik nog niet proberen, maar hoe weet ik of de strip de ruimte temperatuur of de chip temperatuur meet. Ik ga ervan uit de ruimte temperatuur, want anders heb ik niets aan deze sensor die temperatuur, vocht en licht zou moeten meten.

Hij wordt idd aangeduid als temperatuur-, vocht- en lichtsensor.
Dan zou hij de omgevingstemperatuur moeten meten.