Red ring (of death?)

10 procent is nu niet per se “hoog verbruik”

Bij mij plots wel ook erg hoog en ook sinds de update

Dit na heropstart homey

Geen verandering hier, nog altijd op 101MB. Vaag dat het bij sommigen wel is en anderen niet… zou interessant zijn de overeenkomsten te bekijken tussen mensen die hier wel last van hebben (welke devices/ apps).

Bij mij de HTTP flow card action app (https://apps.athom.com/app/com.internet) die het veroorzaakt.
Ligt niet aan de app zelf , die is OK.

Heb een aantal flows die elke 10 sec afgevuurd worden om een status op te vragen op een REST api en te schrijven naar variabel.
Als ik deze flows de tijd verlaag naar bv 30 sec duurt het 3-4 dagen voor redring komt.
Bij 10 sec is dit al binnen 24uur.

Hier ook sinds een aantal dagen steeds een regenboog led ring. Inmiddels weet ik dat dit betekend dat Homey geen internet heeft. Een aantal keer gereboot, na een tijdje een rode ring en een restart. Ik zit nu op zo’n 5 reboots per dag. Ik gebruik niet de HTTP flow card action app, dus die is het niet bij mij.

Edit 1: Zolang homey werkt na de zoveelste reboot, schrijf ik even op welke apps ik heb draaien. Misschien dat er overeenkomsten met meerdere mensen zijn, zodat we weten welke app/apps de boosdoener(s) zijn.

Countdown
Fibaro
Forest
Google maps
Homeydash
Klikaanklikuit
Led-ring collectie
LG webOS
Remotec Technologies
Ring
Simple Log
Smartwares
Soundboard
Virtuele Apparaten
Xiaomi / Aqara ZigBee
Zipato
Zonnestanden

Edit 2: Is dat geheugenverbruik in de Homey app real-time? Ik zat mee te kijken en het verbruik bleef 511.9, maar ineens was homey weer offline. Of er een rode ring aan vooraf ging weet ik niet, ik was even een paar tellen niet in de buurt. Maar dat betekend wel dat Homey bij mij nu binnen een half uur na een reboot offline gaat.

En hoe kom je hier aan??
En wat voor ledring heb je dan als Homey wel internet heeft?

@Rocodamelshekima De Homey staat ingesteld met de screensaver voor de weersomstandigheden, die met Homey 2.0 meekwam.

Afgelopen dagen was dat een vrij grauwe, witgrijze led ring. Eerder deze week een blauwe met een beetje ronddraaiend geel.

Omdat de homey steeds offline bleef gaan, heb ik hem maar even offline gelaten. Zojuist de flow gestart als ik wakker word, waarbij hij de reistijd naar mijn werk controleert en meld. Uiteraard gaat dat niet als hij geen internet verbinding heeft, en dat vertelde hij dus even. Tijdens zijn praatje werd de ring rood en is hij opnieuw opgestart. Nu heeft hij wel automatisch verbinding met internet gekregen en laat hij aan de hand van zijn led ring zien dat het regenachtig is buiten.

Blijkbaar is er geen internetverbinding nodig om het geheugen vol te laten lopen, want hij had al dagen geen internet tot vanochtend.

Tijdens het schrijven van dit bericht, en ik type niet erg langzaam, werd de ring alweer rood en is hij opnieuw opgestart. Operationele tijd van een minuut of 2-3. Stopwatch gezet en inderdaad, na 3.30 weer een rode ring.

Homey is nu zelfs offline niet meer bruikbaar omdat zijn geheugen toch vol blijft lopen, maar dat duurde wel een aantal dagen voor mij. Zodra hij dan toch crashed, opnieuw start en internetverbinding krijgt, heb ik nog maar een minuut of 3 operationele tijd.

Ik zal een berichtje aan Support sturen en ook aan deze topic refereren.

Heb jullie al een andere voeding (minimaal 2A) geprobeerd?

En om te kijken waar het aan ligt zou ik eens wat apps gaan de-activeren en kijken wat er gebeurd. De-activeren verwijdert de apparaten en flows niet dus je kunt ze daarna weer gewoon aanzetten.

Zou dat kunnen? homey werkt prima tot hij crashed en heeft het tot vorige week altijd prima gedaan. Nu hij geen internet heeft vertoond hij al uren een prachtige maar frustrerende regenboog en reageert hij wel op commando’s die via fysieke z-wave knoppen geprogrammeerd zijn.

Ik geloof ook meer in geheugenproblemen. Als ik de screenshots hierboven zo zie verbruikt mijn homey wel erg veel geheugen. Het Homey gedeelte bij mij is na het opstarten al 195mb en hoger. Overig is ook 100+ als ik het me goed herinner, wat er dan ook onder Overig valt.

Noodgedwongen heb ik inderdaad een andere adapter moeten proberen. Na een PTP leek het alsof ik een openhaard in mijn woonkamer had. De speaker van Homey maakte een knetterend geluid en de led ring flikkerde met de speaker mee in willekeurige kleuren.

Met de ‘nieuwe’ adapter draait hij nu al een kwartier. Dat is al 5 keer langer dan vanmorgen. Misschien toeval, maar voor nu lijkt de oplossing van @bvdbos toch te werken.

2 Likes

Het lijkt erop dat in versie 2.05 de memory niet meer volloopt. Nog geen officieel antwoord van athom.

Dat gevoel heb ik ook.
Ik zie regelmatig het geheugen ook weer afnemen

Net plots uit het niks rode ring en volgelopen geheugen en homey effen offline. Na heropstart terug OK. En geen vol geheugen meer

Iemand idee wat ik best kan proberen, geheugen loopt vol of dien ik best ticketje in?

Hier loopt geheugen ook langzaam voller. Gisteren v2.05 vanmorgen tilde ik de homey op rode ring en begon af te tellen van 10 naar beneden. Bij neerzetten stopte ie. Iemand idee?

Is dat niet gewoon dat je Homey denkt dat je hem in reset mode zet?

Bij optillen?

Normaal gezien bij op zn kop houden geloof ik maar pin mij er niet op vast.