Red ring (of death?)

Ik zit net een film te kijken en uit het niets (Homey staat op het tv kastje dus die valt aardig op als de led strip aan springt) zie ik een rode ring. Waren geen updates of wat dan ook. ik kon even niet bij Homey met de app. Na verloop van tijd kwamen de apps een voor een weer terug. Zou dit te maken kunnen hebben met de voedingskabel? Is eigenlijk voor het eerst dat ik het bewust zie.

Last time since boot is 2 dagen terug dus ik betwijfel dat hij herstart is zojuist.

Klinkt alsof Homey gecrasht is. Anderen hebben problemen met de meest recente firmware update (2.0.4), waarbij Homey na een paar dagen geen vrij geheugen meer heeft en crasht of onbruikbaar wordt. Na een reboot werkt het dan vervolgens weer (voor een paar dagen).

2 Likes

Heb het sinds 2.0.4 nog niet bewust meegemaakt maar ik kan ook nergens aan aflezen wanneer het eerder gebeurd kan zijn dus wellicht valt het mij nu pas op… vond het het meedelen waard iig

Hier ook net een rode ring, homey insights laat zien:

@Hannes85,

Kijk even in topic Homey unresponsive after 12 hours.in v2
Dit is precies wat ik ook had, na onderzoek lijkt het geheugen vol te lopen waarna de homecore een reboot doet.
Geheugen kan je zien in de app onder meer / instellingen . algemeen, dan als de geheugenbalk geladen is kan je er op klikken en zie je per app en homeycore wat geheugen is.

Je ziet na verloop van tijd dat de homeycore geheugen steeds verder oploopt totdat is crasht.
Je merkt het ook dat de app traag word en reageert alsmede flows met vertragingen worden uitgevoerd.

Heb inmiddels al e.e.a. aangemeld bij homey en met geeft aan dat men bezig is met een fix alhoewel met niet wil bevestigen dat er een bug is…

1 Like

Potverdorie die heb ik gemist. Maar Insights laat niet echt een leak zien (over 7 dagen);

Hier hou ik het geheugen uit nieuwsgierigheid ook steeds in de gaten. Niet eens over de helft heen

Heb gemerkt dat insight niet heel accuraat is, kan beter de homey app gebruiken.

image

Bij eerste boot homey komt ie niet eens boven de 100MB uit en loopt langzaam op, bij +200MB wor de app bij mij traag todat ie crasht.

Vanuit de app lijkt hij inderdaad wel stilletjes aan op te lopen.

Oke, hou hem ff in de de gaten, en voornamelijk na een crash of ie dan weer “normaal” geheugen geeft,

Mocht dit zo zijn laat dan een case aanmaken bij Homey zelf.
Mijn casenummer is 11516 , wellicht aan referenen, misschien dat ze dan wat meer druk achter een fix zetten ( zit al een week of 3-4 te wachten namelijk)

De crash kan ik niet altijd waarnemen aangezien er geen melding wordt getoond anders dan dat ik er fysiek naast moet staan als hij de red ring laat zien.

Overigens is hij in de afgelopen 2 uur heen en weer gespiked maar niet dusdanig dat hij binnen 12 uur over zijn nek zal gaan.

Ik draai de Simple Log App, deze geef aan in het log dat ie herstart is, voor mij de indicatie dat er iets herstart(homeycore) is.

Dat was het eerste waar ik in keek maar zelfs die gaf geen herstart aan. Kun je ook eens kijken wat “settings>General>about” zegt onder “time since boot”? Lijkt er op dat dus niet alle apps zijn herstartend als ik dit gedrag zie… bizar

Mijn “time since boot” bleef ook gewoon doorlopen, maar toch problemen.
Mijn homey heeft een week bij athom gestaan voor analyse waar het probleem niet voorkwam.

Bij terugkomst thuis gelijk weer problemen, zelf onderzoek gedaan en tot de conclusie gekomen dat een aantal apps zaken wegschrijft in homey geheugen wat naar mijn idee niet zou mogen gezien de apps in een sandboxed omgeving draaien.

Heb nu een aantal flows die ik elke 10 sec afvuurde verlaagd naar 30 sec waardoor homey niet elke dag de redring geeft en een soort van reboot(maar niet de gehele homey maar deeltje van de homeycore) doet , maar u om de 2-3 dagen.
Zie mijn posts op Homey unresponsive after 12 hours.in v2

Ik denk dat je bedoelt dat een aantal apps gebruik maken van de functionaliteit van de Homey core waar een memory leak in kan zitten. Athom heeft dat niet kunnen achterhalen. In principe schrijft een app nooit data in Homey core weg alleen maakt het gebruik er van. Dat is een klein verschil :wink:

@Jeroen_Somhorst , je heb gelijk :slight_smile:

Ik heb alleen dit in simple log staan

2019-02-25 23:37:27 [Simple LOG] App “Simple LOG” started.

Dat is hem, Als je homey reboot komt die regel erin, maar bij mij ook als ik dus een redring hebt en homey deels lijkt te herstarten, als iik namelijk ook een keer een ping uitgezet naar homey en tijdens de redring actie bleef ie ping technisch gewoon in de lucht.

Het lijkt inderdaad een “deelse” herstart want sommige apps blijven beschikbaar.

Memory is overigens nog altijd stabiel (sinds de red ring van gisteravond). Hangt rond de 100MB voor system;

Heb dit ook gehad, exact hetzelfde. Spontaan hoog CPU gebruik. Dacht eerst dat het met presence te maken had omdat ik net thuis kwam op dat moment. Athom heeft in een mail aan mij bevestigd dat er een bug in de huidige firmware zit.

1 Like