Ik heb van alles gevonden op het internet en google wil me helpen, maar ik kom er niet uit. Er zijn vast al heel veel deur/raam controles maar net niet wat ik graag wil. Bij deze de vraag of iemand mij hiermee kan helpen?
Ik wil een flow maken die het mogelijk maakt om, wanneer ik weg ben, te controleren of er deuren en ramen open staan. Wanneer er een deur, of raam open staat, dat ik dan een melding krijg via Homey Pro. Ik heb meerdere ramen zoals: bijkeuken raam, huiskamer raam (voor en achter), slaapkamer raam enz enz. Nu wil ik een flow maken die mij alleen aangeeft welk raam er nog open staat (dus geen melding van wat er dicht staat). Dit zelfde ook voor de deuren.
Ik heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit en dan is het veel te groot allemaal. Moet dus gewoon 1 berichtje krijgen waarin staat welke ramen en/of deuren er nog open staan. Nu heb ik wel iets maar dan krijg ik een volle lijst met wel/niet open
Eventueel zou ik nog een klikker kunnen gebruiken om aan te klikken voor ik de deur uit ga en zo weet wat ik nog dicht moet doen
Ik heb het gezien, dank je wel. Daar gaat wel wat tijd in zitten want ik ben niet zo met scripts (nooit gedaan eigenlijk). Hopelijk gaat het me goed af maar ik ga het zeker proberen. Bedankt in ieder geval.
Haha, jij maakt het nog mooier
Klinkt goed hoor, maar dat is vast een anders scriptje dat gemaakt moet worden.
Ga het eerst maar eens proberen van @Peter_Kawa, hopelijk kom ik daar al doorheen. Even de tijd nemen en dan zal het vast wel lukken. Zodra ik iets weet dan horen jullie het wel.
Da’s een soort beveiligingssysteem voor je huis (maar uiteraard niet zo goed als een echt alarmsysteem).
Die kan ook een melding geven als een sensor actief is bij het verlaten van (de laatste persoon) van je huis. En vertelt je dan ook exact welke sensor(en).