And again a new update. Now I can rearange a multi tile. I was waiting on this. ![]()
It gets better and better. Hardly use the homey app now. Thank for all the work.
Hi, I created a password and login for her but it keep on saying that the access is revoked. What to do? I have a paid version
No worries! You can also color cards with the companion app from now on!
Send me a screenshot and private message with hour homey email in private message. Than i can take a look.
Rebranded the website:
https://hdashboards.app/
Since this topic there have been a ton of new features some of which i didn’t post here so here we go!
Release v0.4.5
- Added possbile fix ipad
- Added multicard edit
- Added multicard ordering
- Fixed title card when no title was filled in
- Fixed problem device not turning off single card
- Add option to change title on flow cards
- Fixed all issues apple gave to me (Hopefully this solves ipad crash)
- Fixed login error when homey credentials of HDashboards are not working anymore
- Fixed app crash when homey credentials of HDashboards are not working anymore
- Automatically logout when homey credentials are not working anymore
- Fixed issue where dim slider is hard to see for lights
- Added option for images to choose how they are displayed (Fill card, keep aspect ratio and way more)
- Added option to choose if you want to see the capability title on single cards and multicard
- Added support boolean capability single card
- Added publish date to news/changelogs messages
- Fixed need to refresh dashboard on adding card
- Fixed need to refresh dashboard on editing card
- Fixed need to refresh dashboard on removing card
- Added fix thermostat
Release v0.4.4
- Added option to customize device name for dashboard tile
- Fix for images
- Changed edit mode on dashboard overview
- Add dashboard support for multitile (Click to open dashboard)
- Add flow support for multitile
- Add Title support for multitile
- Fixed switches in multitile
- Added new device logs on longpress (Who/what and when turned a device on/off)
- Added SSL bug fix for older android phones and Android 12
- Added more log information when logging in fails for the user
- Fixed image aspect ratio
- Added labels to multitile
- Fixed scrollwheel device popup for webbrowser
- Fixed second onoff capability seen as button
- Tweaked changelog/news screen
Release v0.4.2
- Added edit feature (Yes you can finally edit tiles!) available for all tiles (Entries of multi tile are getting this later)
- Added full background color support to multi tile
- Added same ontap behavior to multi tile as single tiles (on tap for on/off no matter what capability is displayed)
- Added label formatting and fixes for multi tile capabilities
- Changed how alarms are displayed on multi tile
- Changed scroll behavior for multi tiles
- Changed server rate limit to allow more API calls
- Changed description multi tile
- Fixed button still being shown when controls are disabled
- Fixed multi tile add device to wide
- Fixed analog clock landscape mode
- Fixed login issues for some devices
- Fixed bug icon multi tile
Release v0.4.0
- Added MULTI TILE!!!
You can find it under add → layout → multicard
- Improved styling switches
- Moved date for clocks as an option
- Removed inverttile check
- Added support for colored emoji’s
- Darkmode moved to settings page
- Added zone names when adding device
- Fixed battery display
Release v0.3.2
- Added support for quick action background color
- Added support for reversed blinds
- Added support for reversed tiles
- Added popup digital clock
- Added clock with date cards
- Fixed showing alarm statusses on longpress
- Added support for batteries that only have status ok/low
Are there login problems today. I can not use the app. @Menno_van_Hout
Opgelost dankzij de geweldige ondersteuning van Menno. @Menno_van_Hout ik kan ook mijn bedlamp weer via de app dimmen ![]()
![]()
@Menno_van_Hout Hoi Menno,
ik heb een license en heb wat dashboards gebouwd, zo ziet hij eruit in de browser.
ik Cast deze naar een Google nest hub en daar was het perfect uitgelijnd / zag hij er precies hetzelfde uit zonder scrollen.
Nu heb ik dit dashboard op mijn iPhone geopend, in de browser ziet hij er nog steeds hetzelfde uit.
echter op de google nest hub is hij ineens helemaal door de shuffle heen gehaald en past het niet meer. ![]()
ik kan het niet meer goed krijgen en hoop niet dat ik opnieuw moet beginnen.
heb je tips? en is het per definitie af te raden een dashboard op meerdere devices te openen?
Ik maak voor ieder apparaat een eigen dashboard (heb er nu 9, ook met verschillende thema’s). Dus een voor mijn iPads, voor mijn nest hub en voor de verschillende telefoons (met ieder zijn eigen restricties.
Hey Raymond,
Het is zeker niet afgeraden om dashboards op meerdere apparaten te openen. Sterker nog daar is het voor gemaakt. Per scherm breedte is er een uniek systeem dat op basis van de x as(breedte) de layout opslaat. Je kan dus perfect op telefoon alles resize zonder issues op web of Nest Hub.
Echter denk ik dat er hier een klein ding is mis gegaan
Wanneer je een dashboard voor het eerst op een nieuw apparaat opent is er geen layout voor die specifieke breedte. Dus probeert hij de dichtsbijzijnde te zoeken en te resizen. Echter nadat je het op een iPhone hebt geopend vond hij die gek genoeg een betere keuze.
Er wordt pas een layout opgeslagen na een edit. Het beste is dus als het perfect past op een Nest Hub om even 1 kaart te verplaatsen en terug. Dan weet je zeker dat hij opgeslagen is.
Wat ik nu aanraad is in de hub op edit mode drukken en de aantal vakjes op de x as tellen (horizontaal aka breedte). En je browser resize zodat deze evenveel vakjes bevat. Dan kun je namelijk op je pc het dashboard designen en bij een refresh op de hub is het precies zoals op pc.
Hello!
Super duidelijke uitleg, het is gelukt.
Bedankt!
Ha, ik ben vrij recent overgestapt op Homey en bij deze mijn eerste reactie op het “forum”. Excuses voor de wellicht wat “domme” vragen.
Toen ik net was gestart met Homey ook deze app geïnstalleerd en er heel kort gebruik van gemaakt. Echter nu iets verder is de proefversie gestopt maar ik heb voor nu nog wel wat vragen.
- Ik zou dit dashboard o.a. op een tablet willen gebruiken. Dit kan het beste via de app toch?
- Ik zou dit dashboard ook graag op mijn nest hub willen gebruiken. Hoe krijg ik dit op mijn nest hub? En is het makkelijk om te switchen tussen bijvoorbeeld het fotolijstje op de nest hub en het dashboard?
- Is het makkelijk om bijvoorbeeld gegevens uit insights te zien? Als ik wat terug lees moest dat namelijk nog via een omweg, is dat ondertussen makkelijker om toe te voegen?
Dank alvast voor de reactie!
-
Yes
-
Zelf heb ik minder ervaring met de nest hub, binnen de discord community is er veel en veel meer ervaring. Of bijvoorbeeld ria, zij heeft er ook veel ervaring mee als ik facebook lees. Ik dacht dat de Homey app Google Cast gebruiken en via een flow wanneer gewenst het dashboard naar de best hun casten via de authenticated url die het dashboard kan leveren.
-
Op dit moment moet je icalcalendar opzetten via homey dat is de enige manier om je calendar met homey te koppelen.
Vervolgens kun je de tags weergeven via device capabilities app. Binnenkort zonder de de ice capabilities app.
Nice app!
Ben er even mee aan het spelen ziet er goed uit! Gebruik ook de nesthub zie dat het nog steeds is dat deze na 10 min de cast gestopt word… iemand die mischien een omweg heeft behalve een refresh te bouwen?
Nee. Het zit in Google dat de cast maar 9a 10 minuten in stand blijft. Ik heb dus een restart routine.
Voor casten de google chrome app gebruiken icm met een herstart flow want google laat maar 9 tot 10 minimaal casten toe. Ik heb eerst een dashboard op een iPad samengesteld.
Klik op het gemarkeerde icoontje rechts boven
En plak dat in het kaartje cast webpagina als url
Bij de eerste flow wel als laatste kaartje het volume van de nest weer terugzetten (paste er niet meer op
)
Laat even weten als het niet duidelijk is.
Bedankt voor de heldere uitleg. Flow werkt prima.
Dank voor de antwoorden en uitleg!
Is het ook mogelijk om de grote van bv de cijfers aan te passen? Of gaat deze mogelijkheid nog komen?
Hey @Menno_van_Hout,
Ben net begonnen gebruik te maken van jouw prachtige app. Ik zet meteen al mijn gedachten op het forum. Je kan maar één keer een eerste indruk hebben. En met die feedback kan jij eventueel je app mooier maken.
-
In een dashboard telt elke pixel. De bovenste balk met titel, backbutton, share en edit button nemen veel hoogte pixels in beslag. Ik zou het optioneel helemaal weg laten. Als ik graag wil navigeren tussen dashboard dan heb je daar zelf al een oplossing voor gemaakt. De rest heb ik niet nodig.
-
In de multicard, kan je geen dim plaatsen. Kan wel, maar je krijgt geen slider. Dat zou ik mooi vinden.
-
Bij het toevoegen van een ‘device’ kan ik alleen op titel van het device zoeken maar niet op de locatie. Dat zou wel nice zijn dat ik gewoon “Living Room” kan zoeken.
-
Ik vind het lastig dat ik op mijn laptop het dashboard bouw voor mijn iPad. Maar de layout komt dan niet overeen met de iPad. Dus moet ik op de iPad weer editen, wat bijna niet te doen is. Een card verplaatsen is al lastig (hij schiet steeds terug). Vergroten/verkleinen is ook pittig. Een UI-truukje dat je kan doen is bij het verplaatsen laten zien wanneer hij in het nieuwe vak valt. Door die te highlighten bijv. dan weet je dat je kan loslaten.
-
de icon kunnen aanpassen zou ook wel nice zijn van een device. ((EDIT, ik had niet door dat je op de icon kon klikken! YAY)
-
Bij een dimmer is het % voor mij wat minder relevant. Ik zie het wel aan het schuifje hoe ver hij staat. Bovendien neemt het getal heel veel ruimte in beslag.
ik ga verder met het bouwen van mijn eerste dashboard. Ik edit deze post wel met nog zaken die ik vind. Voor de rest super. Ik ga zeker donatie doen als hij af is. Dit is waar de homey community voor is.
<3