Hi Menno, was er al een mogelijkheid hier naar te kijken? Ik heb het idee dat dit (nog) niet werkt. Groetjes, Kai
Hallo @Menno_van_Hout had je nog tijd gehad om hier naar te kijken:
Bij het webdashboard kun je een ‘directe URL’ naar een specifiek dashboard opvragen. Deze URL gaat alleen altijd weer naar je dashboard waar je al je dashboards ziet en dan niet naar het specifieke dashboard. Ik zie namelijk dat de URL per specifiek dashboard anders is, daarbij zou je aannemen dat de specifieke URL, dus ook een directe link naar het specifieke dashboard, maar ze komen allemaal uit bij het algemene web dashboard (waar men alle aangemaakte dashboards ziet), terwijl ik graag de link zou gebruiken van een specifiek dashboard en die gelijk zou willen openen (in dit geval op een TV). Iemand ervaringen hiermee of gaat dat niet
(bericht van 8 juni jongstleden)
Ik gebruikte dit principe om een dashboard op de Nest te casten. Heeft vanaf het begin gewerkt maar niet meer sinds de laatste update. Ook hier gaat hij nu naar het overzicht scherm.
@Ria_Banis ik wil de bug inderdaad snel fixen maar wegens vakantieperiode ben ik daar nog niet aan toe gekomen
Was niet bedoeld als kritiek hoor. Ik wilde de vraagsteller alleen melden dat het niet alleen bij hem was. Het was misschien handig geweest om te melden dat jij ermee bezig was ![]()
Al was het kritiek dat mag altijd :D!
Great news
@Ria_Banis en @peterskai
Sorryt for the delay due holidays but the direct authenticated URL issue should be fixed.
I just ran some tests on my google nest hub and works again ![]()
Yes, super. Dank. Dat werkt inderdaad weer. Merci. Ben ik erg blij mee.
Beste Menno,
De digitale klok is bij mij in het engels, terwijl de tablet op nederlands staat? Doe ik iets niet goed? En is de mogelijk op er ditect de dag van de week bij te krijgen? zondag, maandag enzo…
Yes dit kan je doen met de format optie in de kaart settings.
dd uit mn hoofd, maar dat moet ik even checken.
Qua vertaling zou ik daar spoedig ff naar kijken.
Nee dat werkt niet. De naam van de dag van de week is niet dd
Hoi allemaal, ik ben sinds een paar dagen aan het testen met dit dashboard. Er is veel te verkennen lees ik hierboven. Ik ben simpel begonnen maar stuit al meteen op een probleem. Hoe kan ik meerdere lampen met 1 slider knop aanzetten? Het gaat wel met een flow maat dan heb ik geen slider knop. Ook onder de knop een zone aanzetten zie ik niet. Misschien heb ik eroverheen gelezen. Ben benieuwd of dit kan.
Er is een app “Groep” Daar kan je apparaten groeperen. Waarschijnlijk krijg je daar wel een slider. (Ik heb dit in het verleden gebruikt maar niet recent).
Wat Ria zegt klopt, je kan de groepen app gebruiken om 1 groep te maken van verschillende lampen. Die kan je vervolgens op je dashboard toevoegen en voila.
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga er eens mee stoeien.
Dat werkt precies zoals ik wil, bedankt daarvoor. Is er ook een mogelijkheid om de kleuren van de schakelaar bij ingedrukt en niet ingedrukt te veranderen?
Hallo Werner!
Ja zeker!
Als je in de hdashbords app het dashboard op Edit modes hebt en je de kaart settings bekijkt. Vindt je onder advanced een companion identifier. (Deze kun je ook aanpassen)
Vervolgens kan je met de companion app meer info:
Een simpele kaart aanmaken:
Als schakelaar is ingedrukt dan zet kleur van kaart met identifier naar….
En Viva versa.
Bedankt Menno, ga ik proberen.
Toch nog even vraagje, hoe verander je dan de kleur van het symbool wat er voor staat?
Symbol? Bedoel je dat icoontje links boven?