Power by the Hour watermeter optelsom tarieven

Ik heb een vraag over de optelsom van de tarieven in de app Power by the Hour. Ik heb een verbruik van 13,45 m3. Het tarief is 1,241 per m3. De vaste kosten per maand zijn 4,5417. Het jaar is ingegaan op 2209. Dit zou moeten uitkomen op 13,45 x 1.241 = €16.69 vanaf de start op 2209. Daarbij komen nog eens de maandelijkse kosten vanaf 2209. Dat is 4 mnd x 4.5417 = €18.17. De totale kosten zouden dus rond de €34.86 moeten liggen. De app berekend de totale kosten op €13.41. Staat er iets bij mij niet goed of zit er een bugje in de app?



Wanneer heb je het PBTH device aangemaakt/aangepast? Dat is ongetwijfeld na 22.09. Je moet dan handmatig eenmalig de Geldwaarde dit jaar aanpassen. Dus als je daar 34,86 invult zou het daarna vanzelf goed moeten gaan.

Overigens als je als startdag 22 invult, worden de maandelijkse kosten op die dag iedere maand toegevoegd en tellen de maandkosten iedere maand pas vanaf de 22e t/m de 21e. Is dat wat je wilt? Als je je maandkosten per volle kalendermaand wilt zien kun je beter als start datum 0110 invullen.

Hoi Robin, Het werkt nu. Bedankt voor je support. Nog een vraagje. Bij de advanced instellingen staat reset minimale en maximale waarde waarbij je een een periode kunt kiezen. Als je de energiekosten van een jaar in kaart wil brengen kies je dan ook voor een jaar. Of is dit ergens anders voor bedoeld?

1 Like

Is om het min/max gemeten wattage te resetten. Standaard gebeurt dat iedere nacht om 00:00u.