Pelletketel of biomassaketel koppelen aan de Homey

Wie weet of er pelletketels of biomassaketels zijn die gekoppeld kunnen worden aan de Homey.

Ik ben nu op zoek naar een installateur voor een dergelijke installatie.
Voor dat ik allemaal offertes krijg die misschien niet te koppelen zijn zoek ik dus eerst een product die voldoet aan mijn eisen.
Misschien ligt het aan de thermostaat die er op aangesloten wordt, ik heb geen idee…

Heeft iemand hier ervaring en of ideeën voor, dan hoor ik het graag.
(Ik woon in de provincie Utrecht, mocht u een installateur aanbevelen.)

Ik heb twee pelletkachels geen ketel, en ben ook op zoek naar integratie met Homey. Tot nu toe heb ik niets gevonden. Het lijkt mij dat je moet zoeken naar een thermostaat, die met Homey praat en een kachel die met de thermostaat kan praten. Mijn ene kachel kon wel voorzien worden van een wifi module met een app á €500,- dit heb ik dus anders opgelost.

Inmiddels is het mij gelukt om de andere pelletkachel die via IR aan te sturen is, aan te laten gaan via een IR transmitter, via homey. Dit werkt beter dan ik verwacht had.

Mocht je iets vinden, dan hoor ik het graag. Misschien wil ik in de toekomst ook een pelletketel gaan plaatsen.

Zo goed bezig.
Ik hoop dat het met een nieuwe ketel beter en simpeller kan.

Als ik het gevonden heb deel ik het met iedereen!

Ik heb net een nieuwe pelletkachel en die is voorzien van een mogelijkheid tot externe aansturing via een maakcontact. Hierdoor dus wel te integreren met homey. Let wel op dat je de pelletkachel niet via de netaansluiting schakeld want dan kan die ook uitgaan als die brand en dat is voor een keer niet erg maar niet goed als schakelende oplossing.