PEHA dimmer (schakelaar & 1-10V) vervanger naar draadloos

Ik ben op zoek naar een vervanger van de PEHA schakelaar/dimmer naar draadloos

Gegeven:

• 2 groepen van 4 TL armaturen (4* 120cm-36W)
  • elk armatuur heeft een Philips TLD-36 EVSA welke met 1-10V DC dimbaar is
  • op dit moment bedien ik de EVSA met een PEHA Electronische Pot en schakelaar
  • de PEHA “schakelaar" bedient de spoel van een 6-8 V AC relais welke de TL groep (4 armaturen elk) 240V aan/uit schakelt
  • de PEHA “POT” (0-10V DC) gaat rechtstreeks naar de EVSA’s-DIM 1-10V DC
  • Homey Pro 23
    Gevraagd:
  • draadloze aansturing (schakelen en dimmen) middels Homey Pro 23
  • minimaal ter plaatse van de PEHA schakelaars een AAN/UIT, ideaal een AAN/UIT en een dimfuntie.
  • protocol: Z-Wave, Zigbee of WiFi
  • indien mogelijk met stroom meting
    Oplossing: :upside_down_face:

Al wat iddeëen, maar nog niet compleet/getest:

1. Shelly 0-10V: https://www.robbshop.nl/shelly-plus-0-10v-dimmer?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_id=20497094767&utm_term=&utm_content=&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD1efY1fj7277fW_lBEJThxiqyyPU&gclid=EAIaIQobChMIzMyfycjThwMVMhoGAB2UxA9cEAQYAiABEgIWFfD_BwE

Lijkt een goed idee, maar dan heb ik nog “iets” nodig voor AAN/UIT.

1. Controller: https://lichtpartner.nl/zigbee-to-dali-of-0-1-10v-sr-2421-zg/ : Deze heeft ook een relais voor AAN/UIT. Is wel Hue compatible, maar het is een “3e partij” dus Homey zegt misschien gaat dit werken, misschien niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
  2. Andere ideeen, ervaringen om een HF vsa (1-10V) aan te sturen via Homey en lokaal te bedienen?

20240729_165405

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.