Paulmann MaxLED RGBW controller app

Hoi,

In de appstore is er geen app voor Paulmann apparatuur. Normaliter niet zo erg, ze worden als generiek Zigbee device herkend, maar bij een set verlichting die ik in gebruik had viel mij een aantal jaren geleden al op dat de kleurmatch en de verzadiging ten opzichte van het kleurwiel in de apparaataansturing in Homey nogal verschilden. De kleuren bleven altijd bleek en liepen op z’n best een beetje synchroon met wat je koos.

Ik heb eens gekeken hoe ver ik qua analyse hiervan met Claude kon komen; ik kan wel een beetje code schrijven, maar een hele app gaat me te ver. Daaruit bleek al snel dat het inderdaad een beetje van beide kanten komt (Paulmann én Homey) en ik heb nu een oplossing gemaakt: een app die de maximale en minimale saturatie kan beïnvloeden.

Resultaat: een (niet-App Store) app die de kleurenkiezer nu goed laat aansturen op de ledstrips. Mooie verzadigde kleuren, zoals ik die ook met de Paulmann-afstandsbediening krijg. En voor eventuele andere modellen al een voorbereiding om de thresholds aan te passen, dat is een setting. De stapjes ertussen worden berekend.

Ik heb niet de ambitie om er een appstore app van te maken, en ook niet om het uit te breiden voor andere modellen. Mocht er iemand denken: dat lijkt me wel wat, dan vind ik het goed dat dat (met naamsvermelding) verder wordt opgepakt. En heb je, of wil je, toevallig een RGBW MaxLED ledstrip met Zigbee controller: doe er je voordeel mee :slight_smile:

Versie 4.7.2